מה נלמד בקורס קידום אתרים?

רשימת השיעורים והנושאים שתלמד במהלך הקורס

הייתה לנו הרבה חשיבה סביב תכנון ובניית הסילבוס, ניסינו לחשוב מה תהיה הדרך האפקטיבית ביותר לסדר את החומר כדי ליצור זרימה נכונה. אז החלטנו שהדרך הכי נכונה היא פשוט לקחת את התהליך הזה שנקרא קידום אתרים אורגני ולפרק אותו לשלבי עבודה כפי שנהוג לקדם אתר – אלו בדיוק יהיו השלבים של השיעורים בתוספת מבוא וסיכום.

לחץ על כל אחד מהפרקים כדי לראות את השיעורים שנכללים בו:

פרק 1: מבוא

מפגש 1: היכרות + מבוא לשיווק באינטרנט (פבל ישראלסקי)

בשיעור זה נכיר את מבנה הקורס, מערכות הלמידה בהן נשתמש, המטרות והיעדים אליהם אנו נתקדם לאורך כל הקורס. בהמשך השיעור נכנס לעולם חדש של ידע מרתק ונבין את המושגים המרכזיים הניצבים במוקד של זירת קידום האתרים – SEO, PPC, SEM, ANALYTICS וכדומה.

במפגש נלמד:

  • היכרות, מבנה הקורס, מערכות למידה, כלים בהם נשתמש ובונוסים למשתתפי הקורס.
  • סקירת ערוצי שיווק (SEO, PPC, מדיה חברתית, דיוור, שיווק באמצעות תוכן וכו')
  • הסבר על מושגים רלוונטיים לכל ערוץ שיווק (פיקסל, ייחס המרה, דף נחיתה, מפות חום, לידים, משפך המרה, איקומרס, רימרקטינג ועוד…)
  • סקירת מודלים עסקיים ברשת (rev share, אפיליאייט, CPL, CPA ועוד…)

מפגש 2: מערכות ניהול תוכן ו- CSS+HTML (אורי צייג, זהר עמיהוד)

לפני שמקדמים אתר, חייבים לבנות אותו. אז אומנם זה לא קורס לבניית אתרים, אבל בשיעור הזה נלמד איך בנוי אתר, נעבור על קוד ונלמד איך לכתוב חלקים חשובים ממנו. כמו כן, נדבר על מערכות ניהול תוכן (CMS) פופולאריות בעולם ואיך לעבוד איתן.

במפגש נלמד:

  • HTML
  • CSS
  • WordPress
  • Woocommerce
  • Joomla
  • Drupal
  • Magento
  • Wix

מפגש 3: וורדפרס – בניית אתר, שיפור זמן טעינה ופלאגינים (אורי צייג)

מעל 28% מהאתרים באינטרנט נבנו בוורדפרס, פלטפורמת ניהול התוכן בפופולארית בעולם כיום. בשיעור נלמד איך לבנות אתר וורדפרס מאפס תוך כמה דקות, מה הפלאגינים החשובים שאנשי SEO צריכים להכיר, שיפור זמן טעינה והגדרות שונות שמשפיעות על קידום אתרים.

במפגש נלמד:

  • התקנת והגדרת וורדפרס
  • תגיות, קטגוריות, עמודים, פוסטים
  • פלאגינים מומלצים
  • התקנת פלאגינים

פרק 2: מחקרים מקדימים

מפגש 4: מילות מפתח – המפתח להצלחת קמפיין שיווק אורגני (פבל ישראלסקי)

מילות המפתח הן אבן הראשה המחזיקה את כל המבנה שעליו נשען קידום אתרים אורגני. בשיעור נלמד להבין את הסוד הגדול מאחורי בניית אסטרטגיית קידום אורגני, נלמד לעשות מחקר מילות מפתח, נדבר על טכניקות וכלים חדשים לאתר מילות מפתח של אתרים מתחרים, ונדבר על מודל ייחודי שפיתחנו בחברה לנושא.

במפגש נלמד:

  • מודלים ושיטות לביצוע מחקר מילות מפתח
  • כלים מתקדמים למחקר מילים
  • טכניקות לביצוע מחקר מתחרים
  • דיון בדוגמאות של מקרי בוחן מהעולם

מפגש 5: לפצח את סודות ההצלחה דרך מחקר מתחרים (עידו סלע)

אומרים שכדי להיות הכי טוב בתחרות, צריך פשוט להיות יותר טוב ממי שנחשב למצויין. בשיעור נלמד איך לפצח ולפענח את אסטרטגיות השיווק האורגניות של המתחרים שלכם. נבחן את האתרים שלכם, וננסהלראות מדוע המתחרים שלכם פשוט עושים את זה יותר טוב, מה האסטרטגיה שביססה את ההצלחה שלהם, נשאב פקטורים שונים, ונלמד איך אתם תוכלו לעשות זאת יותר טוב ולהתעלות עליהם בעמוד תוצאות החיפוש.

במפגש נלמד:

  • מודל חדש לניתוח מתחרים
  • SEMrush וכלים שימושיים למחקר מתחרים
  • שאלת השאלות – איך יודעים כמה זמן יקח לכם להגיע לעמוד הראשון בגוגל

פרק 3: On-Page

מפגש 6: מבוא לאופטימזציית On-Page (זהר עמיהוד)

אחרי שביצענו מחקר מילות מפתח והשגנו רשימה ארוכה של מילים, בשיעור זה נלמד איך ליצור היררכיה נכונה לאתר שזה מהווה את הבסיס והיסודות החשובים ביותר שישפיעו על ההצלחה שלו בהמשך.

אופטמיזציה אידיאלית עבור אתר אינטרנט כוללת עבודת on-page יסודית ומקיפה, ההשפעות של עבודת ה-on-page הן מבין ההשפעות המשמעותיות ביותר עבור עבודת קידום האתר. כך שלאחר שביצענו את מחקר המתחרים, ומחקר מילות המפתח עלינו לטרגט את העמודים על הביטויים הנכונים ולעשות אופטימיזציה לכל עמוד כך שיהיה אופטימלי מבחינת גוגל.

במפגש נלמד:

  • מה זה On-Page ומה ההבדל בינו לבין Off-Page
  • פרמטרים שמשפיעים על דירוגים
  • שלבים ראשונים להסתכלות על אתר
  • בדיקת רכיבים פנימיים וקוד
  • איך מאפיינים עמוד חדש למנועי חיפוש

מפגש 7: אופטימיזציה למתקדמים (זהר עמיהוד)

מטרת השיעורים היא להסביר כיצד לקחת כל עמוד ולהפוך אותו לאופטימאלי עבור מנוע החיפוש. בשיעור יוצגו את כל הפקטורים המתקדמים ביותר בקידום אתרים אורגני באתר שלכם. בשיעור זה לא רק יוצגו הפקטורים אלא גם נתייחס לטכניקות מתקדמות לאופטימיזציית On-Page.

במפגש נלמד:

  • פקטורים המשפיעים על אופטימיזציית און-סייט
  • צ'ק ליסט לביצוע האופטימיזציה
  • תיעדוף משימות המשפיעות על הקידום

מפגש 8: קידום אתרי מובייל כשהכוח בכף ידכם (מארק לוי)

ככל שעובר הזמן גולשים מוצאים את עצמם מבלים שעות ארוכות יותר במובייל, והדבר ללא ספק משפיע עולם קידום האתרים. מה ההבדל בין קידום אתרי דסקטופ (אתרים שהנגישות אליהם היא ממחשב שולחני) לבין קידום אתרי מובייל? איך מקדמים אתר רספונסיבי או כזה בגרסת מובייל? ואיך זה משפיע על האופן שבו האתר שלכם "מדבר" עם גולשיו?

במפגש נלמד:

  • התאמות טכניות של אתרי מובייל למנוע החיפוש
  • קנוניקליזציה במובייל
  • Accelerated Mobile Pages
  • Facabook Instant Article והשפעתו על ה- SEO
  • כלים לאופטימיזציית מובייל

מפגש 9: Search Console וגרף הידע של גוגל (זהר עמיהוד)

הכרות עם מערכת Search Console, הסבר כללי על יכולות המערכת, נתונים והוצאת דוחות מהותיים לעבודה על פרויקט בהיבטי SEO. בשיעור זה נלמד כיצד לחבר אתר למערכת, שיפורי HTML, structured data, מילות מפתח שהובילו לאתר, קישורים פנימיים באתר, קישורים חיצוניים המקשרים לאתר, אינדוקס עמודים, בעיות בזחילה (crawl errors), מפת אתר (sitemap), קובץ רובוטס. נדבר גם על מערכת גוגל טרנדס וכיצד אנו יכולים לקחת את כל הנתונים הללו ולשפר את הפרוייקטים עליהם אנו עובדים.

לאחר שעברנו איך לתפעל את מערכת Search Console, עכשיו ניקח צעד אחד קדימה וננסה לשפר את הנראות והאופן הגראפי בו התוצאה שלכם נראית בגוגל. השיעור יעסוק בנושאים שהינם חוד החנית שאליה גוגל מכוונת את מלוא תשומת הלב שלה.

במפגש נלמד:

  • Search Console
    • איזה נתונים ניתן להוציא משם?
    • מה זה עמוד 404 איך מתקנים ולמה זה חשוב?
    • אינדוקס ושגיאות סורק?
    • טיפול בתגיות מטא כפולות\חסות
  • גרף הידע של גוגל
    • מה גרף הידע וכיצד הוא מסייע בקידום אתרים?
    • מהן סכמות ו"כרטיסיות עשירות" ואיך כמה שורות קוד יכולות לעשות את כל ההבדל בין נראות התוצאה של האתר שלכם לבין התוצאה של המתחרים?
    • מהן "תשובות ישירות" וכיצד הן יעזרו לכם להביא עוד טראפיק לאתר?

מפגש 10: דו"ח אופטימיזציה + תרגול On-Page (פבל ישראלסקי)

לאחר שהבנו בדיוק כיצד עושים אופטימיזציה לאתר בכל הקשור להיבטי On-Page, כעת הגיע השלב שבו יש לשקף הכל עבור הלקוח\אתר ולהכין תכנית מתווה שתשרת אתכם ואת הלקוח לתקופה הקרובה. תכנית זו נקראת דו"ח אופטימיזציה וגאנט התקדמות. כך תוכלו גם להצביע על האתגרים במלאכת הקידום ובה בעת תדעו בדיוק לאן פניכם מועדות.

במפגש נלמד:

  • הבנת הכלי – דו"ח אופטימיזציה
  • תיעדוף משימות הקידום – מה משפיע יותר בטווח הקצר ומה פחות?
  • איך משקפים זאת ללקוח? איך תוכלו ליישם זאת גם עבורכם?

מפגש 11: תוכן שיווקי, הנעה לפעולה ויצירת באזז לצורך SEO (דימה קגנוביץ')

קידום אתרים אורגני – מטרתו למשוך גולשים ממנוע החיפוש אל האתר שלכם, אבל מה עושים עם הגולשים שנמצאים כבר באתר? איך מניעים אותם לפעולה? איך נוגעים בנקודות שחשובות להם? ואיך יוצרים תוכן וויראלי שאנשים פשוט אוהבים לשתף? כל הסיגנלים האלו ישפיעו בסופו של דבר גם על המיקום של האתר בגוגל ולכן חשוב מאד לתת עליהם את הדעת.

במפגש נלמד:

  • הנדסת כותרות של תכנים
  • יצירת פתיונות (Clickable content) רטוריים
  • כתיבת תוכן מניע לפעולה
  • טכניקות מתקדמות להגדלת משך זמן השהייה הממוצע באתר

פרק 4: Off-Page

מפגש 12: אמנות הקישורים – מבוא ל- Off-Page Optimization (מוטי מגל)

עד כה עסקנו באופטימיזצייה בגבולות הגזרה של האתר שלכם. בשיעור הזה נלמד את אומנות חיזוק פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם. איך לאתר אתרים פוטנציאליים מהם כדאי להשיג קישורים? איך מקיימים את "נוהל החלפה" של קישורים (מבלי להוציא שקל מהכיס)? באילו כלים תוכלו לאתר הזדמנויות חדשות להשגת קישורים? איך תנתחו את איכותו של קישור?

במפגש נלמד:

  • Majestic וכלים לניתוח קישורים
  • החלפות קישורים לעומת קניית קישורים
  • לגרום לאחרים לקשר אליכם מבלי לבקש
  • מעקב אחר קישורים חדשים
  • יצירת שיתופי פעולה

מפגש 13: עדכוני גוגל ואיך לצאת מעונשים (מארק לוי)

בשיעור נדון לא רק בעדכוני גוגל הרבים, אלא ננסה לנבא לאילו עדכונים עלינו להיערך בעתיד הקידום האורגני. השיעור יהווה גם הזדמנות מצויינת להכיר לכם את מקורות המידע העדכניים שמהם תוכלו לשאוב ידע יומיומי בתחום.

בחלקו השני של השיעור נדבר על אחת ההשפעות של העדכונים על אתרים – עונש. זה אחד מהתחומים הכי שנויים במחלוקת בעולם קידום האתרים – האם קיימים מצבים בהם אתר לעולם לא יצא מעונש של גוגל (Fatal Sandbox)? מאילו עונשים ניתן לצאת וכיצד? כיצד ליצר מהלכים בוני אמון מול מנוע החיפוש?

במפגש נלמד:

  • סקירת עדכונים: גוגל, פנדה, פינגווין ועוד.
  • סוגי עונשים בגוגל
  • טקטיקות ליציאה מעונשים של גוגל
  • שלבים בוני אמון
  • Disavow

פרק 5: ניתוח גולשים

מפגש 14: גוגל אנליטיקס למקדמי אתרים – א' (ג'ני טורליאנסקי)

הכרות עם מערכת אנליטיקס, הסבר כללי על יכולות המערכת, נתונים ומטריקות. בשיעור זה נבין כיצד להקים חשבון, להקים נכס, להכניס קוד אנליטיקס למעקב על אתר, להוציא דוחות תנועה: כלליים, מפולטרים, בהשוואה לתקופת זמן.

במפגש נלמד:

  • הקמת חשבון בגוגל אנליטקס
  • הוצאת נתונים בהתאם למדדי הצלחות
  • הגדרת יעדים ומשפכים

מפגש 15: גוגל אנליטיקס למקדמי אתרים – ב' (ג'ני טורליאנסקי)

חזרה על דברים שלא הושלמו מהשיעור הקודם וכעת נלמד כיצד להבין את התנהגות הגולשים וכן להסיק מסקנות בנוגע למבנה האתר, מילות מפתח עיקריות ועמודים שסייעו להמרה. מטרת השיעור היא להכיר את המערכת ולהבין כיצד להסיק ממנה מסקנות לשיפור הפרויקט.

במפגש נלמד:

  • ניתוח התנהגות הגולשים בהתאם למדדי הצלחה
  • מעקב אחר העמודים המובילים ומשמעותיים
  • בדיקת התנהגות הגולשים בהתאם להיררכיה באתר
  • הסקת תובנות הניתנות ליישום במטרה לשפר את הביצועים

פרק 6: ניהול פרויקטים

מפגש 16: בניית גאנט שנתי, עבודה עם אאוטסורס וניהול זמן (עידו סלע)

לפעמים, כאשר מסתכלים על כל פרט ופרט בנפרד קשה לראות את התמונה השלמה. בשיעור הזה נבין ברמת המאקרו, איך כל מה שלמדנו מתחבר לכדי תמונה שלמה אחת: איך בונים תכנית עבודה שנתית לפרוייקט, איך לנהל אופרציית מיקור חוץ יעילה (Outsource), וכדי לא ללכת לאיבוד בין משימות הקידום השונות, איך ניתן לחלק את הזמנים בצורה נכונה.

במפגש נלמד:

  • כלים לניהול וחלוקת משימות כמו Trello, Asana, Basecamp ועוד.
  • כלים לחלוקת וניהול זמן כגון Toggl.
  • איך לנהל את הפרוייקטים באמצעות Google Apps מול Zoho.
  • Servula – כלי לניהול כל פרויקט התוכן
  • מקורות לאיתור פרילנסרים ואיך לעבוד איתם.

מפגש 17: ניתוח ותכנון ROI של פרויקט קידום אתר (אלי דרגונצקי)

כמו כל פרויקט גם תהליך הקידום הוא תהליך מורכב הכרוך בתשלום: עלויות כלי הקידום, הוצאות על תכנים, זמן של מומחה ה-SEO ועוד. בשיעור הזה נלמד איך לחשב את עלות הזמן שתשקיעו בפרויקט? איך לתמחר את עבודתכם? ואיך להפוך את פרויקט הקידום למשתלם מאד עבורכם?

במפגש נלמד:

  • הגדרת חיי פרויקט (אבני דרך ונתיב קריטי)
  • הסבר וחישוב סוגי עלויות
  • הגדרת וחישוב סיכון
  • יחס עלות מול תועלת (גישת ענ"נ)
  • דירוג השקעות (גישת שת"פ)

פרק 7: בונוס + תרגול + סיכום

מפגש 18: International SEO – לקדם מחוץ לגבולות המדינה (גדעון וולינס)

שיעור באנגלית מאחד המומחים הגדולים בארץ. בשיעור נבין במה שונה קידום אתרים בגבולות המדינה לעומת קידום אתרים בינלאומיים. השיעור יעסוק בכל אותם פקטורים המשפיעים על קידום מחוץ לגבולות המדינה, מה ההבדל בין קידום אתר בשה שונה במדינה שלכם לעומת קידום אתר באותה שפה בזירה הבינלאומית.

במפגש נלמד:

  • פקטורים לוקאליים
  • טרגוט בינלאומי של אתר
  • נהלי עבודת קידום בינ"ל

מפגש 19: תרגול קידום אורגני הלכה למעשה (פבל ישראלסקי)

אחרי שלמדתם כל-כך הרבה שיטות, פקטורים וכלים לקידום אתרים אורגני, כעת הזמן לעשות הפסקה ולהקדיש זמן לתרגול. בשיעור תקבלו מצגת של עיקרי הדברים שנאמרו ותוכלו לתרגל בפועל על האתרים שלכם את כל אשר למדתם. בשיעור זה המרצה יתן מענה גם לנושאים המשיקים לאסטרטגיית ה- SEO ויציע פתרונות יצירתיים לקידום האתרים שלכם.

במפגש נלמד:

  • התייחסות פרטנית לאתרי המשתתפים בקורס.
  • שיתוף רעיונות שיווק דיגיטלי בין האתרים השונים.
  • חזרה למבחן, דיון פתוח ומענה על שאלות.

מפגש 20: מבחן מסכם ופתרון בכיתה + חלוקת תעודות (פבל ישראלסקי)

הקורס הגיע לסיומו, הגיע הזמן להבחן על החומר כדי לוודא שהחומר הנלמד הובן כראוי. מי שיעבור את המבחן יקבל את תעודת הקורס ותו תקן המסמיך אותו כ- SEO Certified מטעמנו. בסיום המבחן נבדוק אותו יחד בכיתה ונענה על שאלות ומשם – טקס חלוקת התעודות!

במפגש נלמד:

  • מבחן מסכם
  • מענה על שאלות
  • חלוקת תעודות סיום

מהפכה במחיר: 

רק 4,850 ₪ 9,500 ₪


 

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: