מה נלמד בקורס קידום אתרים?

רשימת השיעורים והנושאים שתלמד במהלך הקורס

הייתה לנו הרבה חשיבה סביב תכנון ובניית הסילבוס, ניסינו לחשוב מה תהיה הדרך האפקטיבית ביותר לסדר את החומר כדי ליצור זרימה נכונה. אז החלטנו שהדרך הכי נכונה היא פשוט לקחת את התהליך הזה שנקרא קידום אתרים אורגני ולפרק אותו לשלבי עבודה כפי שנהוג לקדם אתר – אלו בדיוק יהיו השלבים של השיעורים בתוספת מבוא וסיכום.

מפגש 1: מבוא ל-SEO ואיך מנוע החיפוש של גוגל עובד (פבל ישראלסקי)

בשיעור זה נכיר את מבנה הקורס, מערכות הלמידה בהן נשתמש, המטרות והיעדים אליהם אנו נתקדם לאורך כל הקורס. בהמשך השיעור נכנס לעולם חדש של ידע מרתק ונבין את המושגים המרכזיים הניצבים במוקד של זירת קידום האתרים – SEO, PPC, SEM, ANALYTICS וכדומה.

במפגש נלמד:

  • היכרות, מבנה הקורס, מערכות למידה, כלים בהם נשתמש ובונוסים למשתתפי הקורס.
  • סקירת ערוצי שיווק (SEO, PPC, מדיה חברתית, דיוור, שיווק באמצעות תוכן וכו')
  • הסבר על מושגים רלוונטיים לכל ערוץ שיווק (פיקסל, ייחס המרה, דף נחיתה, מפות חום, לידים, משפך המרה, איקומרס, רימרקטינג ועוד…)
  • סקירת מודלים עסקיים ברשת (rev share, אפיליאייט, CPL, CPA ועוד…)

מפגש 2: איך לאפיין חווית משתמש שתדחוף את האתר בגוגל (מארק לוי)

חווית המשתמש באתר (UX, ראשי תיבות של User Experience), משפיעה מאד על קידום אתרים. ברגע שהאתר ברור, עונה על הצורך ונותן ערך – הגולש ירצה להישאר בו, לצרוך בו תוכן, לקנות ואולי אפילו להמליץ עליו לחברים. במהלך המפגש נדבר על עקרונות UX חשובים ואיך הם משפיעים על SEO, בנוסף נעבור על אתרי המשתתפים בכיתה כדי לבחון אותם מבחינת חווית המשתמש.

במפגש נלמד:

  • מעבר על אתרי משתתפים
  • עקרונות UX והשפעתן על הקידום

מפגש 3: הכרות עם SEMrush ואיך לגלות מה הלקוחות מחפשים (מארק לוי)

תהליך קידום אתרים מוצלח חייב תמיד להתחיל מתהליך מחקר מילות מפתח מוצלח. אם לא נדע מה קהל היעד של האתר שלנו מחפש, לא נדע באיזה ביטויים לקדם את האתר. מילות המפתח הן אבן הראשה המחזיקה את כל המבנה שעליו נשען קידום אתרים אורגני. בשיעור נלמד לעשות מחקר מילות מפתח מקיף, נדבר על טכניקות וכלים חדשים למצוא מילות מפתח שהגולשים מחפשים ועוד.

במפגש נלמד:

  • מודלים ושיטות לביצוע מחקר מילות מפתח
  • כלים מתקדמים למחקר מילים
  • מערכת SEMrush

מפגש 4: המשך מחקר מילות מפתח ותרגול בכיתה (מארק לוי)

בהמשך למפגש הקודם, המפגש הזה יתמקד בתרגול כיתה שבו כל משתתף יצטרך לעשות מחקר מילים סביב הנישה של האתר שלו, תוך כדי ליווי המרצה. התרגול יכלול שימוש בכלים שונים שנלמדו, מציאת הביטויים, ניפוי ביטויים מיותרים וחלוקה שלהם לקבוצות.

במפגש נלמד:

  • תרגול מחקר מילים בכיתה
  • שימוש בכלי מחקר מילים לתרגול

מפגש 5: איך לבנות היררכייה שתעזור לגוגל להבין את האתר שלך (נוי לחמן)

אחרי שעשינו מחקר מילים ומצאנו את הביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים, הגיע הזמן לבסס את זה באתר עצמו. כל אתר נשען על מבנה היררכי כלשהו שעוזר לגוגל להבין את נושא האתר ויחסי הכוחות בין העמודים השונים. במפגש נלמד איך לבנות היררכייה נכונה באתר בהתבסס על מחקר מילות מפתח.

במפגש נלמד:

  • בניית עץ נושאים
  • ניווט ותפריטים
  • שביל פירורי לחם

מפגש 6: איך מתאימים את האתר לביטויים שהלקוחות שלך מחפשים (זהר עמיהוד)

אופטמיזציה אידיאלית עבור אתר אינטרנט כוללת עבודת on-page יסודית ומקיפה, ההשפעות של עבודת ה-on-page הן מבין ההשפעות המשמעותיות ביותר עבור עבודת קידום האתר. כך שלאחר שביצענו את מחקר המתחרים, ומחקר מילות המפתח עלינו לטרגט את העמודים על הביטויים הנכונים ולעשות אופטימיזציה לכל עמוד כך שיהיה אופטימלי מבחינת גוגל.

במפגש נלמד:

  • מה זה אופטימיזציית On-Page ומה ההבדל בינו לבין Off-Page
  • פרמטרים שמשפיעים על דירוגים
  • שלבים ראשונים להסתכלות על אתר
  • בדיקת רכיבים פנימיים וקוד
  • איך מאפיינים עמוד חדש למנועי חיפוש

מפגש 7: המשך אופטימיזציה על האתר ותרגול בכיתה (זהר עמיהוד)

מטרת השיעורים היא להסביר כיצד לקחת כל עמוד ולהפוך אותו לאופטימאלי עבור מנוע החיפוש. בשיעור יוצגו את כל הפקטורים המתקדמים ביותר בקידום אתרים אורגני באתר שלכם. בשיעור זה לא רק יוצגו הפקטורים אלא גם נתייחס לטכניקות לאופטימיזציה מתקדמת.

במפגש נלמד:

  • פקטורים המשפיעים על אופטימיזציית און-סייט
  • צ'ק ליסט לביצוע האופטימיזציה
  • תיעדוף משימות המשפיעות על הקידום

מפגש 8: Search Console: מכשיר הרנטגן של גוגל לאתרים (זהר עמיהוד)

הכרות עם מערכת Search Console, הסבר כללי על יכולות המערכת, נתונים והוצאת דוחות מהותיים לעבודה על פרויקט בהיבטי SEO. בשיעור זה נלמד כיצד לחבר אתר למערכת, שיפורי HTML, structured data, מילות מפתח שהובילו לאתר, קישורים פנימיים באתר, קישורים חיצוניים המקשרים לאתר, אינדוקס עמודים, בעיות בזחילה (crawl errors), מפת אתר (sitemap), קובץ רובוטס. נדבר גם על מערכת גוגל טרנדס וכיצד אנו יכולים לקחת את כל הנתונים הללו ולשפר את הפרוייקטים עליהם אנו עובדים.

במפגש נלמד:

  • איזה נתונים ניתן להוציא משם?
  • מה זה עמוד 404 איך מתקנים ולמה זה חשוב?
  • אינדוקס ושגיאות סורק?
  • טיפול בתגיות מטא כפולות\חסות

מפגש 9: גוגל אנליטיקס למקדמי אתרים – חלק א׳ (ג׳ני טורליאנסקי)

הכרות עם מערכת אנליטיקס, הסבר כללי על יכולות המערכת, נתונים ומטריקות. בשיעור זה נבין כיצד להקים חשבון, להקים נכס, להכניס קוד אנליטיקס למעקב על אתר, להוציא דוחות תנועה: כלליים, מפולטרים, בהשוואה לתקופת זמן.

במפגש נלמד:

  • הקמת חשבון בגוגל אנליטקס
  • הוצאת נתונים בהתאם למדדי הצלחות
  • הגדרת יעדים ומשפכים

מפגש 10: גוגל אנליטיקס למקדמי אתרים – חלק ב׳ (ג׳ני טורליאנסקי)

חזרה על דברים שלא הושלמו מהשיעור הקודם וכעת נלמד כיצד להבין את התנהגות הגולשים וכן להסיק מסקנות בנוגע למבנה האתר, מילות מפתח עיקריות ועמודים שסייעו להמרה. מטרת השיעור היא להכיר את המערכת ולהבין כיצד להסיק ממנה מסקנות לשיפור הפרויקט.

במפגש נלמד:

  • ניתוח התנהגות הגולשים בהתאם למדדי הצלחה
  • מעקב אחר העמודים המובילים ומשמעותיים
  • בדיקת התנהגות הגולשים בהתאם להיררכיה באתר
  • הסקת תובנות הניתנות ליישום במטרה לשפר את הביצועים

מפגש 11: ניתוח מקיף לאתר ויצירת מסמך המלצות – חלק א׳ (זהר עמיהוד)

לאחר שהבנו בדיוק כיצד עושים אופטימיזציה לאתר בכל הקשור להיבטי On-Page, כעת הגיע השלב שבו יש לשקף הכל עבור הלקוח\אתר ולהכין תכנית מתווה שתשרת אתכם ואת הלקוח לתקופה הקרובה. תכנית זו נקראת דו"ח אופטימיזציה. כך תוכלו גם להצביע על האתגרים במלאכת הקידום ובה בעת תדעו בדיוק לאן פניכם מועדות.

במפגש נלמד:

  • הבנת הכלי – דו"ח אופטימיזציה
  • תיעדוף משימות הקידום – מה משפיע יותר בטווח הקצר ומה פחות?
  • איך משקפים זאת ללקוח? איך תוכלו ליישם זאת גם עבורכם?

מפגש 12: ניתוח מקיף לאתר ויצירת מסמך המלצות – חלק ב׳ (זהר עמיהוד)

המשך ישיר של המפגש הקודם שבו בעיקר יתבצע תרגול בכיתה. כל משתתף יבדוק את האתר שלו לפי המתודולוגיה שנלמד בשיעור הקודם, כולל ניתוח מלא באמצעות הכלים שנלמדו ויצירת מסמך המלצות אופטימיזציה.

במפגש נלמד:

 

  • תרגול כיתתי על אופטימיזציה
  • שימוש בכלי אנליזה למציאת המלצות

מפגש 13: תוכן שיווקי, הנעה לפעולה ויצירת באזז לצורך SEO (מור מריג')

קידום אתרים אורגני – מטרתו למשוך גולשים ממנוע החיפוש אל האתר שלכם, אבל מה עושים עם הגולשים שנמצאים כבר באתר? איך מניעים אותם לפעולה? איך נוגעים בנקודות שחשובות להם? ואיך יוצרים תוכן וויראלי שאנשים פשוט אוהבים לשתף? כל הסיגנלים האלו ישפיעו בסופו של דבר גם על המיקום של האתר בגוגל ולכן חשוב מאד לתת עליהם את הדעת.

במפגש נלמד:

  • הנדסת כותרות של תכנים
  • יצירת פתיונות (Clickable content) רטוריים
  • כתיבת תוכן מניע לפעולה
  • טכניקות מתקדמות להגדלת משך זמן השהייה הממוצע באתר

מפגש 14: אומנות השגת קישורים איכותיים לאתר – חלק א׳ (מוטי מגל)

עד כה עסקנו באופטימיזצייה בגבולות הגזרה של האתר שלכם. בשיעור הזה נלמד את אומנות חיזוק פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם. איך לאתר אתרים פוטנציאליים מהם כדאי להשיג קישורים? איך מקיימים את "נוהל החלפה" של קישורים (מבלי להוציא שקל מהכיס)? באילו כלים תוכלו לאתר הזדמנויות חדשות להשגת קישורים? איך תנתחו את איכותו של קישור?

במפגש נלמד:

  • Majestic וכלים לניתוח קישורים
  • החלפות קישורים לעומת קניית קישורים
  • לגרום לאחרים לקשר אליכם מבלי לבקש
  • מעקב אחר קישורים חדשים
  • יצירת שיתופי פעולה

מפגש 15: אומנות השגת קישורים איכותיים לאתר – חלק ב׳ (מוטי מגל)

הגיע הזמן ללכלך את הידיים ולהתחיל להשיג קישורים איכותיים לאתר שלכם על סמך כל השיטות שמצאנו במפגש הקודם. נשתמש בכלים טכנולוגיים שונים ונמצא אתרים רלוונטיים לצורך שיתוף פעולה. נתרגל איך יוצרים קשר, מה מציעים ואיך לאבחן אם אתר הוא איכותי מספיק כדי להשיג ממנו קישור.

במפגש נלמד:

  • תרגול השגת קישורים בכיתה
  • תקשורת מול בעלי אתרים

מפגש 16: איך לרגל אחרי המתחרים כדי לחשוף שיטות SEO (מארק לוי)

אומרים שכדי להיות הכי טוב בתחרות, צריך פשוט להיות יותר טוב ממי שנחשב למצויין. בשיעור נלמד איך לפצח ולפענח את אסטרטגיות השיווק האורגניות של המתחרים שלכם. נבחן את האתרים שלכם, וננסה לראות מדוע המתחרים שלכם פשוט עושים את זה יותר טוב, מה האסטרטגיה שביססה את ההצלחה שלהם, נשאב פקטורים שונים, ונלמד איך אתם תוכלו לעשות זאת יותר טוב ולהתעלות עליהם בעמוד תוצאות החיפוש.

במפגש נלמד:

  • SEMrush וכלים שימושיים למחקר מתחרים
  • איך לנתח את החוזקות והחולשות של המתחרים
  • יצירת בידול ב-SEO

מפגש 17: מחברים את הנקודות: תהליך קידום אורגני מ-א׳ עד ת׳ (מארק לוי)

המפגש יעסוק בחיבור כל הנושאים שנלמדו עד כה בקורס לכדי מתודולוגיה אחת סדורה של קידום האתר מתחילת התהליך. נראה איך השלבים השונים בתהליך הקידום מתחברים ביניהם, איך להגדיר נכון את המדדים והמטרות והאם תוכנית העבודה שאנחנו בונים תראה אותו הדבר לכל סוג אתר ופרוייקט.

במפגש נלמד:

  • בניית תוכנית קידום
  • תעדוף וניהול סדר בפרוייקט קידום

מפגש 18: עונשים בגוגל, עדכוני אלגוריתם ואיך להתקדם במובייל (מארק לוי)

בשיעור נדון לא רק בעדכוני גוגל הרבים, אלא ננסה לנבא לאילו עדכונים עלינו להיערך בעתיד הקידום האורגני. השיעור יהווה גם הזדמנות מצויינת להכיר לכם את מקורות המידע העדכניים שמהם תוכלו לשאוב ידע יומיומי בתחום.

בחלקו השני של השיעור נדבר על אחת ההשפעות של העדכונים על אתרים – עונש. זה אחד מהתחומים הכי שנויים במחלוקת בעולם קידום האתרים – האם קיימים מצבים בהם אתר לעולם לא יצא מעונש של גוגל (Fatal Sandbox)? מאילו עונשים ניתן לצאת וכיצד? כיצד ליצר מהלכים בוני אמון מול מנוע החיפוש?

בחלק השלישי נדבר על מובייל. ככל שעובר הזמן גולשים מוצאים את עצמם מבלים שעות ארוכות יותר במובייל, והדבר ללא ספק משפיע עולם קידום האתרים. מה ההבדל בין קידום אתרי דסקטופ (אתרים שהנגישות אליהם היא ממחשב שולחני) לבין קידום אתרי מובייל? איך מקדמים אתר רספונסיבי או כזה בגרסת מובייל? ואיך זה משפיע על האופן שבו האתר שלכם "מדבר" עם גולשיו?

במפגש נלמד:

  • סקירת עדכונים: גוגל, פנדה, פינגווין ועוד.
  • סוגי עונשים בגוגל ואיך להיחלץ מהם
  • אופטימיזציית האתר למובייל.

מפגש 19: תרגול קידום אורגני הלכה למעשה (פבל ישראלסקי)

אחרי שלמדתם כל-כך הרבה שיטות, פקטורים וכלים לקידום אתרים אורגני, כעת הזמן לעשות הפסקה ולהקדיש זמן לתרגול. בשיעור תקבלו מצגת של עיקרי הדברים שנאמרו ותוכלו לתרגל בפועל על האתרים שלכם את כל אשר למדתם. בשיעור זה המרצה יתן מענה גם לנושאים המשיקים לאסטרטגיית ה- SEO ויציע פתרונות יצירתיים לקידום האתרים שלכם.

במפגש נלמד:

  • התייחסות פרטנית לאתרי המשתתפים בקורס.
  • שיתוף רעיונות שיווק דיגיטלי בין האתרים השונים.
  • חזרה למבחן, דיון פתוח ומענה על שאלות.

מפגש 20: מבחן מסכם, בדיקת מבחן וחלוקת תעודות (פבל ישראלסקי)

הקורס הגיע לסיומו, הגיע הזמן להבחן על החומר כדי לוודא שהחומר הנלמד הובן כראוי. מי שיעבור את המבחן יקבל את תעודת הקורס ותו תקן המסמיך אותו כ- SEO Certified מטעמנו. בסיום המבחן נבדוק אותו יחד בכיתה ונענה על שאלות ומשם – טקס חלוקת התעודות!

במפגש נלמד:

  • מבחן מסכם
  • מענה על שאלות
  • חלוקת תעודות סיום

מהפכה במחיר: 

רק 5,850 ₪ 9,500 ₪

הנחה נוספת של 500 ש״ח תינתן לנרשמים בהרשמה מוקדמת עד 30.8.18


 

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: