מה נלמד בקורס קידום אתרים?

הקורס הכי עדכני עם סילבוס שמתעדכן כל מחזור​

הייתה לנו הרבה חשיבה סביב תכנון ובניית הסילבוס, ניסינו לחשוב מה תהיה הדרך האפקטיבית ביותר לסדר את החומר כדי ליצור זרימה נכונה. אז החלטנו שהדרך הכי נכונה היא פשוט לקחת את התהליך הזה שנקרא קידום אתרים אורגני ולפרק אותו לשלבי עבודה כפי שנהוג לקדם אתר – אלו בדיוק יהיו השלבים של השיעורים בתוספת מבוא וסיכום.

100 שעות אקדמיות, 20 מפגשים, 2.5 חודשים

פבל ישראלסקי

מפגש 1

מבוא ל-SEO ואיך מנוע החיפוש של גוגל עובד

מרצה: פבל ישראלסקי

בשיעור זה נכיר את מבנה הקורס, מערכות הלמידה בהן נשתמש, המטרות והיעדים אליהם אנו נתקדם לאורך כל הקורס. בהמשך השיעור נכנס לעולם חדש של ידע מרתק ונבין את המושגים המרכזיים הניצבים במוקד של זירת קידום האתרים – SEO, PPC, SEM, ANALYTICS וכדומה.

במפגש נלמד:

  • היכרות, מבנה הקורס, מערכות למידה, כלים בהם נשתמש ובונוסים למשתתפי הקורס.
  • סקירת ערוצי שיווק (SEO, PPC, מדיה חברתית, דיוור, שיווק באמצעות תוכן וכו').
  • הסבר על מושגים רלוונטיים לכל ערוץ שיווק (פיקסל, ייחס המרה, דף נחיתה, מפות חום, לידים, משפך המרה, איקומרס, רימרקטינג ועוד…).
  • סקירת מודלים עסקיים ברשת (rev share, אפיליאייט, CPL, CPA ועוד…)
מארק לוי

מפגש 2

איך לאפיין חווית משתמש שתדחוף את האתר בגוגל

מרצה: מארק לוי

חווית המשתמש באתר (UX, ראשי תיבות של User Experience), משפיעה מאד על קידום אתרים. ברגע שהאתר ברור, עונה על הצורך ונותן ערך – הגולש ירצה להישאר בו, לצרוך בו תוכן, לקנות ואולי אפילו להמליץ עליו לחברים. במהלך המפגש נדבר על עקרונות UX חשובים ואיך הם משפיעים על SEO, בנוסף נעבור על אתרי המשתתפים בכיתה כדי לבחון אותם מבחינת חווית המשתמש.

במפגש נלמד:

  • מעבר על אתרי משתתפים.
  • עקרונות UX והשפעתן על הקידום.
מארק לוי

מפגש 3

הכרות עם SEMRUSH ואיך לגלות מה הלקוחות מחפשים

מרצה: מארק לוי

תהליך קידום אתרים מוצלח חייב תמיד להתחיל מתהליך מחקר מילות מפתח מוצלח. אם לא נדע מה קהל היעד של האתר שלנו מחפש, לא נדע באיזה ביטויים לקדם את האתר. מילות המפתח הן אבן הראשה המחזיקה את כל המבנה שעליו נשען קידום אתרים אורגני. בשיעור נלמד לעשות מחקר מילות מפתח מקיף, נדבר על טכניקות וכלים חדשים למצוא מילות מפתח שהגולשים מחפשים ועוד.

במפגש נלמד:

  • מודלים ושיטות לביצוע מחקר מילות מפתח.
  • כלים מתקדמים למחקר מילים.
  • שימוש במערכת SEMrush.
מארק לוי

מפגש 4

המשך מחקר מילות מפתח ותרגול בכיתה

מרצה: מארק לוי

בהמשך למפגש הקודם, המפגש הזה יתמקד בתרגול כיתה שבו כל משתתף יצטרך לעשות מחקר מילים סביב הנישה של האתר שלו, תוך כדי ליווי המרצה. התרגול יכלול שימוש בכלים שונים שנלמדו, מציאת הביטויים, ניפוי ביטויים מיותרים וחלוקה שלהם לקבוצות.

במפגש נלמד:

  • תרגול מחקר מילים בכיתה.
  • שימוש בכלי מחקר מילים לתרגול.
נוי קטיאל

מפגש 5

איך לבנות היררכייה שתעזור לגוגל להבין את האתר שלך

מרצה: נוי קייטל

אחרי שעשינו מחקר מילים ומצאנו את הביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים, הגיע הזמן לבסס את זה באתר עצמו. כל אתר נשען על מבנה היררכי כלשהו שעוזר לגוגל להבין את נושא האתר ויחסי הכוחות בין העמודים השונים. במפגש נלמד איך לבנות היררכייה נכונה באתר בהתבסס על מחקר מילות מפתח.

במפגש נלמד:

  • בניית עץ נושאים.
  • ניווט ותפריטים.
  • שביל פירורי לחם.
זהר עמיהוד

מפגש 6

איך מתאימים את האתר לביטויים שהלקוחות שלך מחפשים

מרצה: זהר עמיהוד

אופטמיזציה אידיאלית עבור אתר אינטרנט כוללת עבודת on-page יסודית ומקיפה, ההשפעות של עבודת ה-on-page הן מבין ההשפעות המשמעותיות ביותר עבור עבודת קידום האתר. כך שלאחר שביצענו את מחקר המתחרים, ומחקר מילות המפתח עלינו לטרגט את העמודים על הביטויים הנכונים ולעשות אופטימיזציה לכל עמוד כך שיהיה אופטימלי מבחינת גוגל.

במפגש נלמד:

  • מה זה אופטימיזציית On-Page ומה ההבדל בינו לבין Off-Page.
  • פרמטרים שמשפיעים על דירוגים.
  • שלבים ראשונים להסתכלות על אתר.
  • בדיקת רכיבים פנימיים וקוד.
  • איך מאפיינים עמוד חדש למנועי חיפוש.
זהר עמיהוד

מפגש 7

המשך אופטימיזציה על האתר ותרגול בכיתה

מרצה: זהר עמיהוד

מטרת השיעורים היא להסביר כיצד לקחת כל עמוד ולהפוך אותו לאופטימאלי עבור מנוע החיפוש. בשיעור יוצגו את כל הפקטורים המתקדמים ביותר בקידום אתרים אורגני באתר שלכם. בשיעור זה לא רק יוצגו הפקטורים אלא גם נתייחס לטכניקות לאופטימיזציה מתקדמת.

במפגש נלמד:

  • פקטורים המשפיעים על אופטימיזציית און-סייט.
  • צ'ק ליסט לביצוע האופטימיזציה.
  • תיעדוף משימות המשפיעות על הקידום.
זהר עמיהוד

מפגש 8

Search Console: מכשיר הרנטגן של גוגל לאתרים

מרצה: זהר עמיהוד

הכרות עם מערכת Search Console, הסבר כללי על יכולות המערכת, נתונים והוצאת דוחות מהותיים לעבודה על פרויקט בהיבטי SEO. בשיעור זה נלמד כיצד לחבר אתר למערכת, שיפורי HTML, structured data, מילות מפתח שהובילו לאתר, קישורים פנימיים באתר, קישורים חיצוניים המקשרים לאתר, אינדוקס עמודים, בעיות בזחילה (crawl errors), מפת אתר (sitemap), קובץ רובוטס. נדבר גם על מערכת גוגל טרנדס וכיצד אנו יכולים לקחת את כל הנתונים הללו ולשפר את הפרוייקטים עליהם אנו עובדים.

במפגש נלמד:

  • איזה נתונים ניתן להוציא משם?
  • מה זה עמוד 404 איך מתקנים ולמה זה חשוב?
  • איך לזהות אינדוקס ושגיאות סורק?
  • טיפול בתגיות מטא כפולות\חסות
ג׳ני טורליאנסקי

מפגש 9

גוגל אנליטיקס למקדמי אתרים – חלק א׳

מרצה: ג׳ני טורליאנסקי

הכרות עם מערכת אנליטיקס, הסבר כללי על יכולות המערכת, נתונים ומטריקות. בשיעור זה נבין כיצד להקים חשבון, להקים נכס, להכניס קוד אנליטיקס למעקב על אתר, להוציא דוחות תנועה: כלליים, מפולטרים, בהשוואה לתקופת זמן.

במפגש נלמד:

  • הקמת חשבון בגוגל אנליטקס.
  • הוצאת נתונים בהתאם למדדי הצלחות.
  • מעקב אחר העמודים המובילים ומשמעותיים.
ג׳ני טורליאנסקי

מפגש 10

גוגל אנליטיקס למקדמי אתרים – חלק ב׳

מרצה: ג׳ני טורליאנסקי

חזרה על דברים שלא הושלמו מהשיעור הקודם וכעת נלמד כיצד להבין את התנהגות הגולשים וכן להסיק מסקנות בנוגע למבנה האתר, מילות מפתח עיקריות ועמודים שסייעו להמרה. מטרת השיעור היא להכיר את המערכת ולהבין כיצד להסיק ממנה מסקנות לשיפור הפרויקט.

במפגש נלמד:

  • ניתוח התנהגות הגולשים בהתאם למדדי הצלחה.
  • בדיקת התנהגות הגולשים בהתאם להיררכיה באתר.
  • הסקת תובנות הניתנות ליישום במטרה לשפר את הביצועים.
  • הגדרת יעדים ומשפכים.
זהר עמיהוד

מפגש 11

ניתוח מקיף לאתר ויצירת מסמך המלצות – חלק א׳

מרצה: זהר עמיהוד

לאחר שהבנו בדיוק כיצד עושים אופטימיזציה לאתר בכל הקשור להיבטי On-Page, כעת הגיע השלב שבו יש לשקף הכל עבור הלקוח\אתר ולהכין תכנית מתווה שתשרת אתכם ואת הלקוח לתקופה הקרובה. תכנית זו נקראת דו"ח אופטימיזציה. כך תוכלו גם להצביע על האתגרים במלאכת הקידום ובה בעת תדעו בדיוק לאן פניכם מועדות.

במפגש נלמד:

  • הבנת הכלי דו"ח אופטימיזציה.
  • תיעדוף משימות הקידום – מה משפיע יותר בטווח הקצר ומה פחות?
  • איך משקפים זאת ללקוח? איך תוכלו ליישם זאת גם עבורכם?
זהר עמיהוד

מפגש 12

ניתוח מקיף לאתר ויצירת מסמך המלצות – חלק ב׳

מרצה: זהר עמיהוד

המשך ישיר של המפגש הקודם שבו בעיקר יתבצע תרגול בכיתה. כל משתתף יבדוק את האתר שלו לפי המתודולוגיה שנלמד בשיעור הקודם, כולל ניתוח מלא באמצעות הכלים שנלמדו ויצירת מסמך המלצות אופטימיזציה.

במפגש נלמד:

  • תרגול כיתתי על אופטימיזציה.
  • שימוש בכלי אנליזה למציאת המלצות.
מוטי מגל

מפגש 13

אומנות השגת הקישורים לאתר – חלק א׳

מרצה: זהר עמיהוד

עד כה עסקנו באופטימיזצייה בגבולות הגזרה של האתר שלכם. בשיעור הזה נלמד את אומנות חיזוק פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם. איך לאתר אתרים פוטנציאליים מהם כדאי להשיג קישורים? איך מקיימים את "נוהל החלפה" של קישורים (מבלי להוציא שקל מהכיס)? באילו כלים תוכלו לאתר הזדמנויות חדשות להשגת קישורים? איך תנתחו את איכותו של קישור?

במפגש נלמד:

  • Majestic וכלים נוספים לניתוח קישורים.
  • איך עושים החלפת קישורים אפקטיבית?
  • לגרום לאחרים לקשר אליכם מבלי לבקש.
  • מעקב אחר קישורים חדשים.
  • יצירת שיתופי פעולה.
מוטי מגל

מפגש 14

אומנות השגת הקישורים לאתר – חלק ב׳

מרצה: זהר עמיהוד

הגיע הזמן ללכלך את הידיים ולהתחיל להשיג קישורים איכותיים לאתר שלכם על סמך כל השיטות שמצאנו במפגש הקודם. נשתמש בכלים טכנולוגיים שונים ונמצא אתרים רלוונטיים לצורך שיתוף פעולה. נתרגל איך יוצרים קשר, מה מציעים ואיך לאבחן אם אתר הוא איכותי מספיק כדי להשיג ממנו קישור.

במפגש נלמד:

  • תרגול השגת קישורים בכיתה.
  • תקשורת מול בעלי אתרים.
מור מריג'

מפגש 15

תוכן שיווקי, הנעה לפעולה ויצירת באזז לצורך SEO

מרצה: מור מריג׳

קידום אתרים אורגני – מטרתו למשוך גולשים ממנוע החיפוש אל האתר שלכם, אבל מה עושים עם הגולשים שנמצאים כבר באתר? איך מניעים אותם לפעולה? איך נוגעים בנקודות שחשובות להם? ואיך יוצרים תוכן וויראלי שאנשים פשוט אוהבים לשתף? כל הסיגנלים האלו ישפיעו בסופו של דבר גם על המיקום של האתר בגוגל ולכן חשוב מאד לתת עליהם את הדעת.

במפגש נלמד:

  • הנדסת כותרות של תכנים.
  • יצירת פתיונות (Clickable content) רטוריים.
  • כתיבת תוכן מניע לפעולה.
  • טכניקות מתקדמות להגדלת משך זמן השהייה הממוצע באתר.
מארק לוי

מפגש 16

איך לרגל אחרי המתחרים כדי לחשוף שיטות SEO

מרצה: מארק לוי

אומרים שכדי להיות הכי טוב בתחרות, צריך פשוט להיות יותר טוב ממי שנחשב למצויין. בשיעור נלמד איך לפצח ולפענח את אסטרטגיות השיווק האורגניות של המתחרים שלכם. נבחן את האתרים שלכם, וננסה לראות מדוע המתחרים שלכם פשוט עושים את זה יותר טוב, מה האסטרטגיה שביססה את ההצלחה שלהם, נשאב פקטורים שונים, ונלמד איך אתם תוכלו לעשות זאת יותר טוב ולהתעלות עליהם בעמוד תוצאות החיפוש.

במפגש נלמד:

  • SEMrush וכלים שימושיים למחקר מתחרים.
  • איך לנתח את החוזקות והחולשות של המתחרים.
  • יצירת בידול ב-SEO.
מארק לוי

מפגש 17

מחברים את הנקודות: תהליך קידום אורגני מ-א׳ עד ת׳

מרצה: מארק לוי

המפגש יעסוק בחיבור כל הנושאים שנלמדו עד כה בקורס לכדי מתודולוגיה אחת סדורה של קידום האתר מתחילת התהליך. נראה איך השלבים השונים בתהליך הקידום מתחברים ביניהם, איך להגדיר נכון את המדדים והמטרות והאם תוכנית העבודה שאנחנו בונים תראה אותו הדבר לכל סוג אתר ופרוייקט.

במפגש נלמד:

  • בניית תוכנית קידום.
  • תעדוף וניהול סדר בפרוייקט קידום.
מארק לוי

מפגש 18

עונשים בגוגל, עדכוני אלגוריתם ואיך להתקדם במובייל

מרצה: מארק לוי

בשיעור נדון לא רק בעדכוני גוגל הרבים, אלא ננסה לנבא לאילו עדכונים עלינו להיערך בעתיד הקידום האורגני. השיעור יהווה גם הזדמנות מצויינת להכיר לכם את מקורות המידע העדכניים שמהם תוכלו לשאוב ידע יומיומי בתחום.

בחלקו השני של השיעור נדבר על אחת ההשפעות של העדכונים על אתרים – עונש. זה אחד מהתחומים הכי שנויים במחלוקת בעולם קידום האתרים – האם קיימים מצבים בהם אתר לעולם לא יצא מעונש של גוגל (Fatal Sandbox)? מאילו עונשים ניתן לצאת וכיצד? כיצד ליצר מהלכים בוני אמון מול מנוע החיפוש?

בחלק השלישי נדבר על מובייל. ככל שעובר הזמן גולשים מוצאים את עצמם מבלים שעות ארוכות יותר במובייל, והדבר ללא ספק משפיע עולם קידום האתרים. מה ההבדל בין קידום אתרי דסקטופ (אתרים שהנגישות אליהם היא ממחשב שולחני) לבין קידום אתרי מובייל? איך מקדמים אתר רספונסיבי או כזה בגרסת מובייל? ואיך זה משפיע על האופן שבו האתר שלכם "מדבר" עם גולשיו?

במפגש נלמד:

  • סקירת עדכונים: גוגל, פנדה, פינגווין ועוד.
  • סוגי עונשים בגוגל ואיך להיחלץ מהם.
  • אופטימיזציית האתר למובייל.
פבל ישראלסקי

מפגש 19

תרגול קידום אורגני הלכה למעשה

מרצה: פבל ישראלסקי

אחרי שלמדתם כל-כך הרבה שיטות, פרמטרים וכלים לקידום אתרים אורגני, כעת הזמן לעשות הפסקה ולהקדיש זמן לתרגול. בשיעור תקבלו מצגת של עיקרי הדברים שנאמרו ותוכלו לתרגל בפועל על האתרים שלכם את כל אשר למדתם. בשיעור זה המרצה יתן מענה גם לנושאים המשיקים לאסטרטגיית ה- SEO ויציע פתרונות יצירתיים לקידום האתרים שלכם.

במפגש נלמד:

  • התייחסות פרטנית לאתרי המשתתפים בקורס.
  • שיתוף רעיונות שיווק דיגיטלי בין האתרים השונים.
  • חזרה למבחן, דיון פתוח ומענה על שאלות.
פבל ישראלסקי

מפגש 20

מבחן מסכם, בדיקת מבחן וחלוקת תעודות

מרצה: פבל ישראלסקי

הקורס הגיע לסיומו, הגיע הזמן להבחן על החומר כדי לוודא שהחומר הנלמד הובן כראוי. מי שיעבור את המבחן יקבל את תעודת הקורס ותו תקן המסמיך אותו כ- SEO Certified מטעמנו. בסיום המבחן נבדוק אותו יחד בכיתה ונענה על שאלות ומשם – טקס חלוקת התעודות!

במפגש נלמד:

  • מבחן מסכם ומענה על שאלות.
  • צילומים וחלוקת תעודות.
  • פיצות!!!

למה לסמוך עלינו? צפו בבוגרים

המכללה שלנו היא לפני הכל משפחה. חשוב לנו להישאר בקשר עם הסטודנים גם אחרי סיום הלימודים כדי לתמוך ולעזור בהתפתחות המקצועית או לסייע במציאת עבודה.

נגן וידאו

מרחבי למידה בקורס

כיתת לימוד מאובזרת

קבוצת וואצאפ ייעודית

מבחנים ומבדקים

צ׳קליסטים ומדריכים

כלים ותוכנות

ליווי וחניכה אישית

האם הקורס שלנו מתאים לך?

נשמח לתאם שיחת ייעוץ ללא עלות כדי לבדוק יחד האם הקורס הזה יכול להתאים לך ולענות על הצרכים שלך.

אלה גרינברג

יועצת אקדמית

איתן יצחק

איתן יצחק

מנהל המכללה

הקורס הכי פרקטי בתעשייה שבו מקדמים אתר

זה לא עוד איזה קורס תיאורטי, מפשילים שרוולים וכבר במהלך הקורס כל משתתף מקדם את האתר שלו לאורך השיעורים תוך ליווי והנחייה של מקדמי האתרים של חברת הקידום המובילה בישראל (רואים תוצאות כבר בקורס).

© כל הזכויות שמורות AskPavel Academy