מה נלמד בקורס גוגל אנליטיקס?

הקורס הכי עדכני עם סילבוס שמתעדכן כל מחזור​

אנחנו במרדף יומיומי אחרי לידים ומכירות וכל הזמן חושבים איך להביא את הטראפיק, אבל האם עצרנו לרגע לחשוב מה קורה עם הטראפיק אחרי שכבר השגנו אותו? האם זה טראפיק איכותי? יכול להיות שיש "חור" במערכת וכל הגולשים הולכים לנו לאיבוד בגלל חווית משתמש לקויה באתר. בקורס גוגל אנליטיקס נלמד איך לנתח את הטראפיק כדי למקדם את הערך שמקבלים ממנו.

65 שעות אקדמיות, 7 מפגשים, 1.5 חודשים

ג׳ני טורליאנסקי

מפגש 1

מבוא לקורס + היכרות עם המערכת של גוגל אנליטיקס​

מרצה: ג׳ני טורליאנסקי

בתחילת המפגש נכיר את מבנה הקורס, נסקור את המערכות שאנו הולכים ללמוד במהלך השיעורים ונדבר על מטרות הקורס. השוק כולל לא מעט מערכות ניטור, יחד עם זאת, גוגל אנליטיקס הוא כלי מוביל בתחום זה. בזכות הגמישות של המערכת, יש מגוון רחב של מידע שהמערכת אוספת על הגולשים, על יכולות ניטור מתקדמות ועל מסוגלות להתאים את עצמה לצרכים שונים עבור כל סוג לקוח. במפגש הזה נכיר את מבנה המערכת, מתודולוגיה לבנייה וניהול נכון של הנכסים, נסקור פיצ'רים מובנים במערכת ונכיר את Metrics & Dimensions. כל משתתף יפתח חשבון חדש ויתרגל בו קונפיגורציה של הגדרות מתקדמות במערכת. בנוסף, נתרגל בניה של דו"חות מתקדמים בהתאמה אישית שעוזרים לנתח את הנתונים.

במפגש נלמד:

  • היכרות, מבנה הקורס, סקירה של מערכות, מטרות הקורס
  • היכרות עם היתרונות והחסרונות של העבודה עם גוגל אנליטיקס
  • נלמד על מתודולוגיה נכונה לבנייה של חשבון וניהול נכסים
  • נכיר את ההגדרות של Property, Views
  • נסקור פיצ'רים שימושיים במערכת
  • נעשה היכרות מעמיקה עם Metrics & Dimensions
  • תרגול פתיחת חשבון חדש ובניית דוחות בהתאמה אישית
ג׳ני טורליאנסקי

מפגש 2

דו"חות עיקריים בגוגל אנליטיקס, גולים, סגמנטים ופילטרים​

מרצה: ג׳ני טורליאנסקי

במפגש נעמיק את הידע בדו"חות מובנים הקיימים בגוגל אנליטיקס. נתרגל שימוש בדו"חות אלו, נלמד על שיטות ניתוח הנתונים בעזרת תרגול של הגדרת סוגים שונים של הפילוחים, המתבססים על מאפיינים שונים. בנוסף, נתרגל עבודה עם פילטרים. על מנת שתהיה לנו יכולת לנתח את ביצועי קמפיינים בצורה יעילה ולנהל תקציבים בצורה אפקטיבית, נדרש לבצע פעולת תיוג לכל קישור וכתוצאה מכך נוכל לקבל תובנות לגבי כמות ואיכות התנועה מכל מקור מדיה בהתאם למדדי ההצלחה. כל זה מצריך ביצוע מקדים של הגדרת גולים ופאנלים בגוגל אנליטיקס, לכן, לאחר זיהוי והגדרת KPI עסקיים עבור כל משתתף, נלמד על סוגים שונים של גולים אשר ניתן להגדיר באנליטיקס על פי סוג העסק והיעדים העסקיים שלו.

במפגש נלמד:

  • תרגול של שימוש בדו"חות מובנים
  • תרגול של הגדרת פילוחים
  • תרגול של פילטרים בחשבון
  • תיוג לינקים
  • הגדרת גולים ופאנלים
ג׳ני טורליאנסקי

מפגש 3

שיטות לאופטימיזציית ביצועי אתרים​

מרצה: ג׳ני טורליאנסקי

גוגל אנליטיקס מציגה את הנתונים כממוצע סטטיסטי ומאפשרת לזהות מקומות "חלשים" באתר על בסיס הדאטה , ישנם כלים נוספים אשר מאפשרים לעשות "זום אין" על התנהגות של כל גולש בנפרד. במפגש זה נלמד על כלים נוספים שנותנים את המענה. בנוסף, נלמד על מתודולוגיית הגדרת AB Test , שיטה המאפשרת להבין מה עובד בצורה טובה עבור האתר מבחינת קידום המכירות והאסטרטגיה השיווקית. כך נוכל לבדוק כל אלמנט או תהליך באתר החל מ"קופי" ועד שינוי תהליכים באתר. נלמד על כלים למניעת נטישת סל הקניות, הגדלת הרשמות לניוזלטרים והגדלת הלידים. אחרי שלמדנו ועשינו סקירה של מערכות - נתרגל על המערכות, נגדיר סקרים שיעזרו בגילויי התנגדויות של הגולשים ו/או איסוף מידע חסר, נגדיר ניסוים ונתרגל שיטות ניתוח במערכות.

במפגש נלמד:

  • מתודולוגיית AB TEST
  • ניתוח התנהגות הגולשים בהתאם למדדי הצלחה
  • עבודה עם כלי Google Optimize
  • עבודה עם Luck Orange, Poptin ועוד
  • הסקת תובנות הניתנות ליישום במטרה לשפר את הביצועים
  • תרגול הגדרת סקרים וניסויים
  • הגדרת מתודולוגיית ניתוח המערכות שנלמדו
ג׳ני טורליאנסקי

מפגש 4

תרגול גוגל אנליטיקס והיכרות מעמיקה עם תג מנג'ר​

מרצה: ג׳ני טורליאנסקי

במפגש נמשיך עם התרגול המעשי על המערכות שלמדנו. לאחר מכן, נכיר את הכלי Google Tag Manager, אנו חיים בעידן שבו עולם הדיגיטל משתנה בתדירות גבוהה ומצריך מאיתנו זמני תגובה מהירים, כתוצאה מכך נוצר פער ענק בין היכולת של המתכנתים לתת המענה הנדרש. כלי זה מהווה "דלת אחורית" לקוד של האתר ומאפשר התנהלות עצמאית לאנשי השיווק. במפגש נלמד את המושגים הבסיסיים בכלי, נלמד איך מטמיעים את הפיקסלים של גוגל, פייסבוק ופיקסלים מיוחדים, נלמד איך מבצעים ניטור של אבנטים וטפסים ונכיר סוגים שונים של דיבאגרים.

במפגש נלמד:

  • היכרות עם Google Tag Manager
  • בסיס + היכרות עם מושגים (Trigger, Tags, Variable)
  • ניטור טפסים ואבנטים
  • הטמעת פיקסלים: פייסבוק, גוגל, custom ותגים מיוחדים נוספים
  • סוגים שונים של המרות ורימרקטינג
  • היכרות עם כלים של CSS
  • היכרות עבודה עם דיבאגרים
  • היכרות עם Data Layer
נטלי רווה

מפגש 5

אוטומציה שיווקית בתכנון מסע לקוח ובניית פרסונות​

מרצה: נטלי רווה

תהליך בניית אסטרטגייה שיווקית עבור העסק מצריכה היכרות עם הלקוחות , תחומי עניין, צרכים, הרגלי גלישה, גיל, מגדר, אופן ופלטפורמה לצריכת האינפורמציה השלהם, כל זה כדי שנוכל להנגיש את המסר המתאים בזמן ובפלטפורמה המתאימה. כדי לבצע זאת, חייבים להגדיר מסע לקוח ולבצע מחקר על קהל היעד בעזרת מיפוי נקודות מפגש של הלקוח עם העסק ויצירת "פרסונות" עבור הלקוחות. לאחר החלק התיאורטי, הכיתה תחולק לזוגות וכל סטודנט בקורס ישתתף בסדנה מעשית לבניית פרסונות בהתאם לסוג והצרכים של העסק.

החיבור בין מסע לקוח לפלטפורמת אוטומציה שיווקית היא שידוך מתבקש. על בסיס המידע שמתקבל על הלקוחות מהמקורות השונים, ניתן לתקשר עם הלקוח בערוצים השונים ולהציג לו תוכן רלוונטי לו. בהמשך המפגש נלמד כיצד להפוך את תהליך השיווק הפרסונלי לאוטומטי באמצעות מערכות אוטומציה. נכיר את תוכנת ה-ZAPIER ונמחיש דרך דוגמאות איך לבנות אינטגרציות בין מערכות המשרתות אותנו בתהליכי השיווק הפרסונלי.

במפגש נלמד:

  • איך בונים מסע לקוח
  • איך בונים פרסונות בהתאם לסוג העסק
  • הכרת מערכות אוטומציה שיווקיות
  • בניית תהליכי אוטומציה שיווקיים
אורן מהלל

מפגש 6

עבודה מתקדמת עם אקסל בניתוח מידע​

מרצה: אורן מהלל

במפגש נצלול לעולם האקסל. לאחר שהוצאנו דוחות תנועה, כללים מפולטרים וכד' אנו מקבלים טבלאות גדולות שיש לעבד אותם, למיין ,להשוות אותם לטבלאות אחרות ,לסנן ולנתח אותם. כאן אנחנו נצטרך את תוכנת האקסל. במפגש נכיר יכולות מתקדמות לטיפול מורכב במסד הנתונים, נלמד שימוש בשורה של פונקציות שיעזרו לסדר, לאתר ולנתח את הנתונים שנאספו באופן חכם יעיל ואפקטיבי מתמיד, נתרגל את ניתוח הטבלאות בעזרת הפונקציות המתקדמות ונלמד לבנות לוחות מחוונים.

במפגש נלמד:

  • נוסחה יחסית ונוסחה קבועה, העתקת נוסחה, קיבוע תא בתוך נוסחה (הפניות מוחלטות)
  • נוסחאות סטטיסטיות: AVERAGE, COUNT, COUNTA, MIN, MAX, SUM
  • מתן שמות לטווחים
  • עיצוב מותנה, כולל מציאת כפילויות וכולל נוסחאות לחיבור והשוואה בין טבלאות VLOOKUP
  • COUNTIF/S, SUMIF/S
  • טבלאות דינמיות וסיכומי ביניים
  • טבלאות ציר – העמקה של Pivot table, כולל נוסחאות
  • יצירת לוח מחוונים הכולל PIVOT, כלי פריסה, גרפים , עיצוב מותנה
ג׳ני טורליאנסקי

מפגש 7

ניטור Enhanced eCommerce + סיום קורס​

מרצה: ג׳ני טורליאנסקי

על מנת להתחיל לקבל נתונים במערכת דוחות של גוגל אנליטיקס נדרש להטמיע קוד בסיסי בכל העמודים, אבל אם אנחנו מעוניינים לקבל נתונים שיווקיים על תהליך הרכישה הכוללים נתונים על כמות ההוספות לסל הקניות, הורדת המוצרים מסל הקניות, ניטור תהליך הרכישה, כמות הטרנזקציות, כמויות נרכשות לפי מוצר ועוד.. נדרש להטמיע קודים מורכבים יותר ותהליך זה מצריך עבודה עם סקריפטים ועבודה מעמיקה עם דאטה לייר. במפגש נלמד איך לכתוב מסמך הטמעה עבור ניטור אינהנס איקומרס, נלמד איך לעשות קונפיגורציה לתג מנג'ר ולבצע בדיקות להטמעות.

במפגש נלמד:

  • איזה נתונים ניתן להוציא משם?
  • מה זה עמוד 404 איך מתקנים ולמה זה חשוב?
  • איך לזהות אינדוקס ושגיאות סורק?
  • טיפול בתגיות מטא כפולות\חסות
בוגרים שסיימו קורס קידום אתרים

הבוגרים משתפים חוויות...

המכללה שלנו היא לפני הכל משפחה. חשוב לנו להישאר בקשר עם הסטודנים גם אחרי סיום הלימודים כדי לתמוך ולעזור בהתפתחות המקצועית או לסייע במציאת עבודה.

נגן וידאו

האם הקורס מתאים לך?

נשמח לתאם שיחת ייעוץ ללא עלות כדי לבדוק יחד האם הקורס הזה יכול להתאים לך ולענות על הצרכים שלך.

אלה גרינברג

יועצת אקדמית

איתן יצחק

איתן יצחק

מנהל המכללה

© כל הזכויות שמורות AskPavel Academy

איזה תחום מעניין אותך ללמוד?