41 הנחיות קידום אתרים שבוודאות משפיעות על הדירוג בגוגל

Home / אופטימיזציה לאתר / 41 הנחיות קידום אתרים שבוודאות משפיעות על הדירוג בגוגל

אם אתם בעלי עסק ויש לכם אתר, אתם בוודאי מחפשים כל העת את הדרכים האולטימטיביות לקדם אותו אל ראש רשימת התוצאות בגוגל. הרשת מלאה מאמרים, סרטונים ו-ebooks עם טיפים שונים בנוגע לקידום, של אנשי מקצוע מומחים יותר או פחות ומקדמים חובבים. כפי שאנחנו תמיד מציינים בשיעור הראשון של קורס קידום אתרים AskPavel Academy – לעתים קשה לברור בין כל המידע הזה כדי למצוא את העצות המועילות באמת, לכן מומלץ לקחת כל המלצה בערבון מוגבל ולבדוק בעצמכם כל דבר. מה גם שבמקרים רבים המידע כבר לא רלוונטי, מאחר שנכתב לפני שנה או אפילו לפני כמה חודשים, ומאז גוגל כבר הספיקה לעדכן את האלגוריתם שלה.

למרות שיש לא מעט טיפים מצוינים ברשת, אף אחד לא באמת יודע איך האלגוריתם של גוגל עובד והחברה עצמה לא מרבה לשתף את הדרכים בהם אתרים יכולים להשפיע על טיב הדירוג שלהם. עם זאת, יש לגוגל מסמך הנחיות למנהלי אתרים בו היא מציינת מספר הנחיות כלליות שיכולות לעזור לבעלי אתרים להבין מהם הדברים הבסיסיים שכדאי שיעשו כדי להעלות את הסיכויים שלהם להיות בראש רשימת תוצאות החיפוש, כמו גם מאלו פעולות כדאי להם להימנע. לנוחיותכם, אנו מספקים כאן את הרשימה המלאה בצירוף פירוט ודוגמאות איפה שצריך.

ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים

  1. יש להקפיד מלכתחילה ליצור עמודים המיועדים למשתמשים ולא למנועי חיפוש, כלומר עמודים שהחשיבה מאחוריהם היא קודם כל מה יעזור למשתמשים, מה יענה על הצרכים שלהם ומה יהיה נוח עבורם; ולא לבצע התאמות או טריקים באתר ש"אמורים להיות טובים למנועי החיפוש". כלל האצבע הוא שככל שהופכים את האתר לטוב יותר למשתמשים עצמם (מבחינת מבנה, תכנים, קישורים, מהירות טעינה וכו') – כך הוא ידורג גבוה יותר במנועי החיפוש.
  2. האתר צריך להיות שימושי לגולשים ועשיר במידע, ועל העמודים לתאר באופן מדויק וברור את התוכן שלכם (בהקשר הזה פרסמנו מדריך שמסביר איך לעשות אופטימיזציה ספציפית למאמרים).
  3. יש לחשוב אלו מילים עשויים להקליד המשתמשים כדי למצוא את העמודים באתר, ולדאוג לכך שמילים אלה באמת יופיעו באתר שלכם. למציאת מילים אלה ניתן להשתמש בכלים כמו גוגל אדוורדס.
  4. כדי לגרום לאתר שלכם לבלוט על פני האתרים המתחרים בתחום, יש לחשוב מה הופך אותו לייחודי, מעניין או בעל ערך. את הדברים האלה יש להדגיש בתגית המטא דסקריפשן והטייטל של עמוד הבית, כי אלה הדברים הראשונים שהגולש יראה כאשר עמוד הבית יוצג בתוצאות החיפוש, והם עשויים לגרום לו להקליק (ושיעור ההקלקה משפיע על הדירוגים של האתר). לחלופין, או בנוסף, ניתן לציין דברים אלה בתוכן של עמוד הבית, כי אז הגולש עשוי להתעכב בעמוד זמן רב יותר (זמן השהייה בעמודים משפיע גם הוא על הדירוגים).
  5. יש לבנות את האתר בצורה בה ההיגיון מאחורי ההיררכיה של העמודים יהיה ברור.
  6. אם משתמשים במערכת לניהול תוכן (CMS) כדוגמת וורדפרס או וויקס, יש לוודא שהיא יוצרת עמודים וקישורים שגוגל יכול לסרוק.
  7. במידה שהאתר מכיל יותר מעמוד אחד, יש לוודא שאל כל עמוד מובילים קישורים מעמוד אחר שאותו ניתן למצוא בגוגל; הקישורים צריכים להכיל טקסט שרלוונטי לעמוד אליו הם מפנים. לדוגמא, קישור מתאים לעמוד "צור קשר" יכול להיות ליצירת קשר.
  8. בכל עמוד באתר יש להקפיד על מספר סביר של קישורים (לא יותר מכמה אלפים).
  9. יש לוודא שכל הקישורים באתר מובילים אל עמודי אינטרנט פעילים ולהשתמש בקוד HTML תקין.
  10. יש לוודא שמאפייני alt (המתארים את התכנים של קבצי תמונה ומופיעים במקרה שתמונה לא יכולה להיות מוצגת) ורכיבי <title> (שנותנים הסבר לתוכן המוצג – קישור, תמונה, סרטון, ציטוט וכו' -כאשר עומדים מעליו עם העכבר) באתר הם ספציפיים, מדוייקים ומתארים היטב את התוכן אליו הם מתייחסים.
  11. כדי להציג תכנים, שמות או קישורים חשובים, מוטב להשתמש בטקסט ולא בתמונות, אך אם בכל זאת חייבים להשתמש בתמונות להצגת תוכן טקסטואלי, כדאי להשתמש במאפיין alt כדי להוסיף משפט תיאור.
  12. יש לוודא שהתוכן החשוב באתר מוצג למשתמשים באופן מלא כברירת מחדל, כלומר, אינו מוסתר בכרטיסיות או בקטעי טקסט שיכולים להתרחב בלחיצה (גוגל יכול לסרוק תכנים כאלה, אך למשתמשים זה פחות נוח).
  13. יש לספק מפה של האתר גם לגוגל וגם לגולשים. המפה שמספקים לגוגל היא קובץ XML הנקרא Sitemap , המכיל את רשימת כתובות ה-URL של העמודים באתר, בנוסף ל-metadata לגבי כל עמוד (מהי חשיבותו ביחס לעמודים אחרים באתר, מתי עודכן לאחרונה ומהי תכיפות העדכונים שלו). ה-Sitemap עוזר לגוגל לסרוק את האתר טוב יותר. לגולשים יש לספק מפה או אינדקס של האתר שמופיעים בתוך האתר, ומראים בבירור את כל העמודים שמופיעים באתר וכיצד ניתן למצוא אותם (למשל, אם מדובר בעמוד חיפוש סניפים של חנות, מפת האתר תפרט את עמודי כל הסניפים המופיעים תחת עמוד חיפוש הסניפים).
  14. יש להשתמש בקובץ robots.txt בשרת האינטרנט ולהקפיד לעדכן אותו. קובץ זה מונע סריקה של אזורים אינסופיים באתר כמו לוחות שנה ודפים של תוצאות חיפוש.
  15. לאחר ביצוע שני השלבים שלעיל , יש להפוך את ה-Sitemap לזמין לגוגל על ידי הוספתו לקובץ ה-robots.txt ושליחתו ל-Search Console.
  16. כדי שגוגל יבין את תוכן האתר באופן מלא, יש לאפשר לו סריקה של כל הנכסים של האתר שמשפיעים באופן משמעותי על עיבוד והבנת העמודים, כמו קבצי JavaScript ו-CSS. כדי לאתר את הנכסים שאינם ניתנים לסריקה ואת הבאגים בהנחיות של ה-robots.txt, ניתן לשתמש בכלים הבאים: בודק robots.txt, אחזור כמו גוגל ודוח הנכסים החסומים.
  17. כדי שהאתר לא יתווסף לאינדקס באופן חלקי, יש לאפשר לבוטים של החיפוש לבצע סריקה ללא פרמטרים של כתבות אתר או מזהי הפעלה.
  18. כדי שהסורקים לא יעקבו אחרי קישורים לפרסומות המופיעים בעמודים (ועלולים להשפיע על הדירוג), יש
    להשתמש ב-"rel = "nofollow או ב-robots.txt.
  19. יש לוודא שהשרת שלכם תומך בכותרת ה-HTTP‏ If-Modified-Since; כך השרת יידע להודיע לגוגל אם תוכן האתר השתנה מאז שהאתר נסרק לאחרונה, מה שגם חוסך בהוצאות תקורה וברוחב פס.
  20. כדי שגוגל יציג את האתר שלכם יש לשלוח אותו לגוגל.
  21. יש לוודא שכל האתרים שאמורים לדעת על האתר שלכם יודעים שהוא זמין ברשת.
  22. יש לוודא שהאתר מופיע בצורה תקינה בדפדפנים שונים, וגם במכשירים שונים (מחשבים, טאבלטים וטלפונים ניידים). כדי לבדוק את נראות האתר במכשירים ניידים ניתן להשתמש בכלי לבדיקת התאמת האתר לניידים.
  23. יש לוודא שעמודי האתר מונגשים ללקויי ראייה, למשל באמצעות הכנסה לתפריט של כפתורים המאפשרים לשנות את הניגודיות, להגדיל או להקטין את הגופן, להשתמש בחלונית הגדלה, להדגיש קישורים, להוסיף תיאורים לתמונות ועוד.
  24. כדי להצפין את התקשורת בין הגולש ובין האתר, מומלץ לאבטח את חיבורי האתר באמצעות https (פרוטוקול המגן על השלמות והחשאיות של הנתונים העוברים בין מחשבו של הגולש לאתר) אם זה מתאפשר.
  25. כדאי לפעול לפי ההמלצות של גוגל בכל מה שקשור לסרטונים, תמונות ונתונים מובנים.
  26. יש לוודא שהעמודים באתר נטענים תוך זמן קצר, שכן הגולשים מעדיפים אתרים מהירים ואתרים מהירים משפרים את איכות הרשת באופן כללי. לבדיקת ביצועי האתר ניתן להשתמש בכלים Webpagetest.org ו-PageSpeed Insights.
  27. יש להימנע משימוש בתוכן שנוצר באופן אוטומטי (באמצעות תכנות). פעמים רבות תוכן זה מורכב מפסקאות חסרות היגיון שעשויות לכלול מילות מפתח. מספר דוגמאות לתוכן אוטומטי הן: טקסט שתורגם באופן אוטומטי מבלי שנעשתה עליה הגהה; טקסט שנוצר באמצעות שרשראות מרקוב או תהליך אוטומטי דומה; וטקסט שנוצר מתוצאות חיפוש או מהעתקת עדכוני RSS.
  28. יש להימנע משימוש בטקסט וקישורים מוסתרים, למשל, הקטנת הגופן לגודל 0, מיקום של טקסט מאחורי תמונה, טקסט בצבע לבן על רקע לבן, קישור המוסתר בכך שהוא יוצא מתו קטן כמו מקף בין שתי מילים, וכו'. טקסט תיאורי לתמונות או לקבצי Flash או JavaScript אינו נחשב למטעה שכן מטרתו היא להגדיל את נגישות התוכן באתר למנועי החיפוש ולגולשים כאחד.
  29. יש להימנע מהעתקת תוכן מאתרים אחרים. דוגמאות להעתקה הן: פרסום תוכן שהועתק מאתר אחר ועבר שכתוב קל; העתקה ופרסום תוכן של אתרים אחרים כמות שהוא ללא כל שינוי או תוספת; העתקת עדכוני תוכן מאתרים אחרים מבלי להוסיף היבט ייחודי כמו סידור מחדש או הצבעה על התועלת למשתמשים; אתר שרק מטמיע תוכן מאתרים אחרים (כדוגמת תמונות, סרטונים ועוד) ולא נותן למשתמשים שום ערך מוסף מעבר לכך.
  30. יש להימנע מהונאות קישורים – שימוש בקישורים שמטרתם היא להשפיע על דירוג עמוד/אתר, כמו בדוגמאות הבאות: החלפת קישורים מוגזמת, עמודי שותפים שמיועדים רק להחלפת קישורים, שימוש בשירותים אוטומטיים או בתוכנות שמטרתם ליצור קישורים אל האתר, מכירה או קנייה של קישורים או פוסטים שמכילים קישורים, קישורים המוטמעים בווידג'טים, ותגובות המכילות קישורים שמשולבים בפוסט או בחתימה.
  31. יש להימנע מיצירת עמודים שאינם מכילים תוכן מקורי כלל, או מכילים מעט תוכן כזה, אך מכילים מילות מפתח רבות. דוגמאות לעמודים כאלה הם אתרי שותפים ללא ערך מוסף, עמודים עם תוכן שנוצר באופן אוטומטי ועמודים עם תוכן מועתק.
  32. יש להימנע מהסוואת תוכן האתר או כתובת האתר, כלומר, הצגת תוכן וכתובת מסוימים לגולש שאינם זהים לאלה שמוצגים במנועי החיפוש. דוגמאות לכך הן הוספת טקסט או מילות מפתח לעמוד כשהמשתמש בו הוא מנוע חיפוש ולא גולש; והצגת העמוד כ-HTML למנועי חיפוש בעוד שלגולשים הוא מוצג כעמוד עם Flash או תמונות. לעתים אתרים עושים זאת כאשר הם משתמשים בטכנולוגיות כמו Flash או JavaScript שמנועי חיפוש מתקשים לראות, אך לגוגל יש המלצות באמצעותן ניתן להפוך אתרים כאלה לנגישים למנועי חיפוש מבלי להשתמש בהסוואה.
  33. יש להימנע משימוש בהפניות (redirects) שמטעות את הגולשים. להפניות יש תפקיד חשוב שכן הן עוזרות בהפניית הגולש מעמוד לא רלוונטי או כזה שכבר אינו קיים לעמוד המעודכן (למשל כשאתר עובר אל כתובת חדשה). אולם לעתים ההפניות מפנות את הגולשים אל תוכן שונה מזה שהן מציגות למנועי החיפוש, מפנות משתמשי מובייל לדומיין עם ספאם בעוד שלמשתמשי דסקטופ מוצג עמוד רגיל, או מטעות את מנועי החיפוש במכוון. במקרה שיש להעביר את האתר לדומיין חדש, מומלץ להשתמש בהפניות 301.
  34. יש להימנע משימוש בעמודי סף (doorway pages) – עמודים שנוצרו במיוחד כדי לקבל דירוגים גבוהים בשאילתות ספציפיות. דוגמאות לעמודי סף הן: יצירת מספר עמודים או מספר דומיינים לערים שונות או לאזורים שונים, אשר מובילים כולם אל אותו העמוד; יצירת עמודים דומים שקרובים לתוצאות החיפוש במקום עמודים עם היררכיית ניווט ברורה; ויצירת עמודים שמטרתם להוביל את הגולשים אל החלק השימושי או הרלוונטי באתר.
  35. יש להימנע מדחיסה של יותר מדי מילות מפתח או מספרים לעמודים באתר בניסיון להשפיע על דירוג האתר, ובמיוחד כאשר הן נטולות הקשר לטקסט או מופיעות ברשימה זו אחר זו. נוהג זה פוגם בחווית המשתמש ועלול לפגוע בדירוג במקום לשפר אותו.
  36. יש להימנע משימוש לרעה ב-rich snippets (האלמנטים שמציג גוגל בתוצאות החיפוש בנוסף לכותרת, תיאור וכתובת האתר, כמו תמונה, תמונה מקדימה לסרטון וידאו, דירוג באמצעות כוכביות ועוד).
  37. יש להימנע משימוש בתוכניות שותפים בלי להוסיף ערך מוסף משלכם, לדוגמא, אתר שרובו בנוי לשותפים ויש בו מעט מאד תוכן מקורי או ערך מוסף לגולשים; או עמודים באתר עם קישורי שותפים שהתיאורים של המוצרים המקושרים בהם מועתקים מהסוחר המקורי ולא מכילים תוכן מקורי או ערך מוסף אחר.
  38. יש להימנע משליחת שאילתות אוטומטיות אל גוגל (שמטרתן לברר דירוג של אתר או עמוד) מבלי לפנות אל החברה מראש ולקבל את רשותה. זאת משום ששאילתות כאלה לרוב מתבצעות על ידי שימוש בתוכנה ייעודית וצורכות משאבים.
  39. יש להימנע מיצירת עמודים עם התנהגות זדונית (התנהגות השונה מזו שהמשתמש ציפה לה, כמו הפעלה או הורדה של קבצים במחשב ללא אישורו, שינוי מיקום התוכן בעמוד, החדרה של הודעות קופצות או שינוי העדפות החיפוש של המשתמש בדפדפן) או שמתקינים תוכנות זדוניות, כדוגמת סוסים טרויאנים או וירוסים.
  40. מומלץ לבדוק אם משתמשים באתר שלכם יוצרים בו ספאם ולנקוט בפעולות למניעת והסרת ספאם זה.
  41. מומלץ לעקוב אחרי האתר כדי לגלות פריצות לאתר ולהסיר תוכן פרוץ מיד כשהוא מופיע.

סיכום

אם אתם מעוניינים לשפר את דירוגי האתר שלכם ומקבלים מכל עבר עצות שונות בנושא, מוטב כי תתחילו קודם בביצוע הכללים הבסיסיים שמופיעים ברשימה זו, שידוע בוודאות שהם משפרים את הדירוגים; ולאחר מכן תתפנו לפעולות אחרות.

Recommended Posts

Leave a Comment


 אופטימיזציה לתוכןזמן טעינה של אתרים
לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: