שיווק מחדש (רימרקטינג) באמצעות גוגל אנליטיקס

מדריך רימרקטינג בגוגל אנליטיקס

שיווק מחדש (Remarketing) כבר מזמן הפך לאבן פינה חשובה בכל שיווק דיגיטלי. מחקרים מראים שאם לא נשקיע בהחזרת המשתמשים לאתר, רק חלק קטן מאוד מהם יחזור חזרה להשלמת הפעולה ו/או לצריכת מידע נוסף.

אומנם ניתן ליצור רשימות לשיווק מחדש באמצעות תג גוגל אדס, אך גוגל אנליטיקס מאפשר להקים רשימות רימרקטינג חכמות שבעתיים; זאת הודות למידע הרב הקיים בכל חשבון אנליטיקס (מידע שאינו קיים בחשבונות גוגל אדס).

המאמר הוא חלק מקורס ppc ורשתות חברתיות מבית Askpavel Academy

רימרקטינג הוא חלק בלתי נפרד מכל סוג של שיווק, בין אם הוא מבוצע באמצעות הכלים של גוגל, של פייסבוק או כל כלי אחר (למשל, הודעות מייל או SMS אחרי נטישת אתר ללא קנייה. אפילו ניוזלטר הוא סוג של שיווק מחדש). הכלי הייחודי הזה חיוני לכל אנשי הדיגיטל – ממנהלי קמפיינים ועד מקדמי אתרים.

רגע לפני שמתחילים – חובה לוודא
1. חיבור בין חשבון אנליטיקס לחשבון גוגל אדס.
2. הצבת תג רימרקטינג של גוגל בנכס הדרוש.

בלי שני הסעיפים הללו לא תוכלו להכין רשימות לשיווק מחדש באנליטיקס. החיבור בין אנליטיקס לגוגל אדס דרוש על מנת לייצא את הרשימות לקמפיין ממומן, שיופעל לאחר מכן בהמשך.

הכרת "בונה הקהלים" של אנליטיקס

ראשית ניגש למנהל המערכת באנליטיקס (Admin) ואז לעמודת נכס (Property). בעמודה זו נקליק על קהלים (Audiences), ואז תיפתח חלונית חדשה עם בונה הקהלים. תחת כל טאב יש מספר אפשרויות פילוח ויצירה של קהל:

דמוגרפיה – גיל, מגדר, שפה, מיקום וכן הלאה.
טכנולוגיה – מערכת הפעלה, דפדפן, סוג מכשיר, רזולוציית מסך ועוד.
התנהגות – מספר ביקורים (סשנים), ימים שחלפו מאז ביקור אחרון, אורך הביקור ועוד.
תאריך הביקור הראשון – טווח, מדויק ועוד.
מקורות תנועה (לפי משתמשים או ביקורים) – קמפיין, מדיום, מקור וכן הלאה.
תנאים ושרשרות פעולה – פילוחים מתקדמים יותר שכוללים חלק מאלו המוזכרים מעלה.

בונה הקהלים של גוגל אנליטיקס

כדי ליצור קהל רימרקטינג מכל המבקרים באתר, עלינו פשוט לבחור All Users בכניסה לאופציית "קהלים". זהו הקהל הכי קל ומהיר ליצירה, אבל גם הכי פחות אפקטיבי מכיוון שהוא מכוון לכל מי שנכנס לאתר / דף הנחיתה.

לאחר שיצרנו את הקהל, נוכל לראות אותו תחת סוגי הקהלים עם הסוג Analytics בצד ימין (בצבעי כתום ואדום). קהלים שנוצרו באמצעות גוגל אדס, לעומת זאת, יישאו את האייקון המתאים לגוגל אדס (בצבעי כחול וירוק). יש לתת שם ברור ומובן לקהל שיצרנו (במקרה הזה – all users מזכיר לנו שמדובר בכולם), וכך נוכל לזהות אותו במערכת גוגל אדס כאשר ניצור עבורו קמפיין רימרקטינג.

יצירת קהל חדש בגוגל אנליטיקס

רימרקטינג לפי צפייה בדף

אם משתמש מסוים צפה בעמוד קטגוריה או בעמוד מוצר, רוב הסיכויים שהוא בעל ערך גבוה יותר מאשר מישהו שרק קרא מאמר או רפרף על עמוד אודות. לפיכך נרצה לפנות מחדש לכל מי שצפה בקטגוריה או במוצר ספציפי.

באמצעות סמני AND / OR בצד ימין, נוכל להוסיף עמודים נוספים וליצור משפך. למשל: כל מי שהיה גם בעמוד קטגוריה, גם בעמוד מוצר וגם בעמוד אודות.

רימרקטינג לפי צפייה בדף / דפים באתר

רימרקטינג לפי זמן שהייה

לא כל המשתמשים נבראו שווים. לפחות לא מבחינת זמן שהייה באתר.

אם משתמש נכנס לאתר ויצא אחרי 10 שניות, רוב הסיכויים שאנחנו לא רלוונטיים עבורו ויהיה חבל להשקיע זמן וכסף בהחזרתו לאתר. אבל אם מישהו נכנס ושהה לפחות 30 שניות או יותר, ועל הדרך גם צפה ב-2 או 3 עמודים (ראו סעיף קודם), כנראה שמדובר במישהו ששווה יותר להשקיע בו.

ניגש לטאב ההתנהגות, ותחת משך הביקור נקבע את משך הזמן הרלוונטי לנו בשניות (בתמונה המצורפת מדובר בזמן של מעל 5 שניות – שימו לב לסימן גדול / קטן / שווה). כלומר, הקהל שהרכבנו כאן הוא זה אשר שהה באתר מעל 5 שניות, והוא מהווה עבורנו קהל רלוונטי לצרכים שלנו.

רימרקטינג לפי זמן שהייה

רימרקטינג לפי פעולה / המרה

בוא נניח שנכנסים לאתר שלנו כל יום 100 משתמשים בממוצע; חלק מהם יבצע מן הסתם גם את הפעולה הדרושה לנו באתר – ישלח פנייה בטופס, יבצע רכישה אונליין, יקליק על הטלפון לחיוג וכן הלאה. האם גם עבור משתמשים כאלה אנו צריכים לשווק מחדש?

רוב הסיכויים שלא, וגם אם כן אז רק בעוד תקופת מה ולא באופן מיידי. לפיכך נרצה ליצור קהל שכבר ביצע המרה כלשהי, כדי שנוכל להכניס אותו לרשימה "שחורה" (exclude). אם נשווק מחדש למי שהרגע ביצע המרה, אנחנו עלולים לעצבן את המשתמש.

הפעם נבחר את כל אלו שלא הגיעו לעמוד התודה של הטופס או של הרכישה באתר. כמובן שאם מילוי טופס או ביצוע רכישה אינם כוללים עמוד תודה, נצטרך לבחור את ההמרה המתאימה. לאחר שיצרנו את הקהל נשלח אותו לפרסום, ונוכל להשתמש בו בקמפיינים ממומנים בגוגל אדס.

רימרקטינג לפי המרה או פעולה בעמוד

לסיום

בונה הקהלים באנליטיקס יכול ליצור עשרות ואף מאות שילובים שונים, כדי שנוכל להגיע לקהל הרלוונטי ביותר עבורנו. הקהלים יכולים לשמש לרימרקטינג וכן לאפשרויות נוספות כגון מודעות בחיפוש ועוד.

ככל שתתעמקו בבונה הקהלים של אנליטיקס, כך תמצאו לו שימושים מועילים נוספים.
בהצלחה.

הגיע הזמן להפסיק לנחש ולהבין מה באמת עובד עבור האתר והעסק שלכם. הירשמו לקורס קידום ממומן מבית Askpavel Academy

 

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

© כל הזכויות שמורות AskPavel Academy

איזה תחום מעניין אותך ללמוד?