
הנה משהו שכדאי לדעת כשמחליטים ללמוד שיווק דיגיטלי...
נחשפתי לראשונה לשיווק דיגיטלי אי שם בשנת 2006 אחרי שהשתחררתי מהצבא, והאמת שאני הולך לכתוב משהו שישמע קצת מוזר:
שיטת הלימוד כיום פחות אפקטיבית ברוב המקומות.
איך זה יכול להיות?
הרי יש היום כל כך הרבה אפשרויות ללמוד את התחום – אינסוף קורסים ומכללות, באינטרנט ובאוף ליין… ענף הדיגיטל רק גדל מיום ליום ושנה שעברה אפילו פורסם שלראשונה נתח הפרסום בדיגיטל השתווה לזה של הטלויזיה ועמד על 36%…ההגיון אומר שהיום קל יותר ללמוד לא?! אז מסתבר שהמציאות נוגדת את ההגיון.
אני מסתכל אחורה על היום שבו התחלתי, המסע שעברתי ועל העבודה היומיומית שלי כיום ומגלה כמה תהליך הלמידה בענף שלנו השתנה.
בגלל שענף הדיגיטל "חם" והביקוש רק ממשיך לעלות בעשור האחרון, באופן טבעי גם כמות הפתרונות גדלה – צצות עוד מכללות ונפתחים עוד קורסים. אבל שיווק דיגיטלי זה מקצוע לכל דבר, איך אפשר ללמוד את זה מבלי לעשות את זה בפועל?
בהסתכלות לאחור, אם לא הייתי עובר את מה שעברתי בתחילת הדרך, לא בטוח שהייתי מצליח להקים את קבוצת אנגורה מדיה שמשרתת כיום את הגופים המובילים במשק הישראלי.
כשרק התחלתי כמעט ולא היו קורסים לשיווק דיגיטלי והייתי חייב ללמוד הכל לבד "בעשר אצבעות". מצד אחד זה היה מורכב כי זה היה קשה (אף אחד לא אוהב להתאמץ ולסבול כדי להגיע לתוצאה), מצד שני, אני שמח שזה קרה ככה כי כמו שאריסטו אמר "כל מה שצריך ללמוד לעשות, לומדים תוך כדי עשייה".
