מה נלמד בקורס קידום אתרים?

רשימת השיעורים והנושאים שתלמד במהלך הקורס

השאיפה שלנו היא ללמד אתכם לקדם את האתר שלכם במהלך הקורס, ותוך כדי התקדמות הקורס לראות אותו משתפר במיקומים בגוגל, מביא עוד טראפיק ואולי אפילו מייצר הכנסות

מפגש תיאור
נושאים
מפגש 1: היכרות + מבוא לשיווק באינטרנט בשיעור זה נכיר את מבנה הקורס, מערכות הלמידה בהן נשתמש, המטרות והיעדים אליהם אנו נתקדם לאורך כל הקורס. בהמשך השיעור נכנס לעולם חדש של ידע מרתק ונבין את המושגים המרכזיים הניצבים במוקד של זירת קידום האתרים – SEO, PPC, SEM, ANALYTICS וכדומה.
  • היכרות, מבנה הקורס, מערכות למידה, כלים בהם נשתמש ובונוסים למשתתפי הקורס.
  • סקירת ערוצי שיווק (SEO, PPC, מדיה חברתית, דיוור, שיווק באמצעות תוכן וכו')
  • הסבר על מושגים רלוונטיים לכל ערוץ שיווק (פיקסל, ייחס המרה, דף נחיתה, מפות חום, לידים, משפך המרה, איקומרס, רימרקטינג ועוד…)
  • סקירת מודלים עסקיים ברשת (rev share, אפיליאייט, CPL, CPA ועוד…)
מפגש 2: CSS, HTML ובניית אתר בוורדפרס לפני שמקדמים אתר, חייבים לבנות אותו. אז אומנם זה לא קורס לבניית אתרים, אבל בשיעור הזה נלמד איך בנוי אתר, נעבור על קוד ונלמד איך לכתוב חלקים חשובים ממנו. כמו כן, נתמקד במערכת הפופולארית בעולם לניהול אתרים – וורדפרס.
  • HTML
  • CSS
  • וורדפרס
מפגש 3: מילות מפתח – המפתח להצלחת קמפיין שיווק אורגני מילות המפתח הן אבן הראשה המחזיקה את כל המבנה שעליו נשען קידום אתרים אורגני. בשיעור נלמד להבין את הסוד הגדול מאחורי בניית אסטרטגיית קידום אורגני, נלמד לעשות מחקר מילות מפתח, נדבר על טכניקות וכלים חדשים לאתר מילות מפתח של אתרים מתחרים, ונדבר על שיטות מתחרות לקידום אתרים כמו Semantic SEO
  • מודלים ושיטות לביצוע מחקר מילות מפתח
  • כלים מתקדמים למחקר מילים
  • טכניקות לביצוע מחקר מתחרים
  • דיון בדוגמאות של מקרי בוחן מהעולם
מפגש 4: לפצח את סודות ההצלחה דרך מחקר מתחרים אומרים שכדי להיות הכי טוב בתחרות, צריך פשוט להיות יותר טוב ממי שנחשב למצויין. בשיעור נלמד איך לפצח ולפענח את אסטרטגיות השיווק האורגניות של המתחרים שלכם. נבחן את האתרים שלכם, וננסהלראות מדוע המתחרים שלכם פשוט עושים את זה יותר טוב, מה האסטרטגיה שביססה את ההצלחה שלהם, נשאב פקטורים שונים, ונלמד איך אתם תוכלו לעשות זאת יותר טוב ולהתעלות עליהם בעמוד תוצאות החיפוש
  • מודל חדש לניתוח מתחרים
  • כלים שימושיים למחקר מתחרים
  • שאלת השאלות – איך יודעים כמה זמן יקח לכם להגיע לעמוד הראשון בגוגל
מפגש 5: ORM – ניהול מוניטין והדחקת אזכורים שליליים בגוגל עצרו הכל! יכול להיות שלכלכו עלינו וזה מופיע בגוגל? לפני שרצים לשלב האופטימיזציה, נרצה לבחון אפשרות מקבילה לתהליך של ניהול מוניטין והדחקת אזכורים שליליים (במידה וקיימים), על מנת לבנות את התדמית שאנו מעוניינים בתוצאות החיפוש לצד הקידום של האתר המרכזי במקביל.
  • הבדל בין פרוייקט SEO רגיל לבין פרוייקט ORM
  • בניית אסטרטגיה להשתלטות על דף התוצאות הראשון
  • סקירת פלטפורמות דיגיטליות מומלצות לפתיחת פרופילים
  • כלי ניטור ובקרה
  • שימוש במנגנוני יצירה והפצה של תוכן
מפגש 6: מבוא לאופטימיזציית On-Page אחרי שביצענו מחקר מילות מפתח והשגנו רשימה ארוכה של מילים, בשיעור זה נלמד איך ליצור היררכיה נכונה לאתר שזה מהווה את הבסיס והיסודות החשובים ביותר שישפיעו על ההצלחה שלו בהמשך.
אופטמיזציה אידיאלית עבור אתר אינטרנט כוללת עבודת on-page יסודית ומקיפה, ההשפעות של עבודת ה-on-page הן מבין ההשפעות המשמעותיות ביותר עבור עבודת קידום האתר. כך שלאחר שביצענו את מחקר המתחרים, ומחקר מילות המפתח עלינו לטרגט את העמודים על הביטויים הנכונים ולעשות אופטימיזציה לכל עמוד כך שיהיה אופטימלי מבחינת גוגל.
  • מה זה on-page: נדבר על מה זה on-page ומה ההבדל בינו לבין off-page
  • שלבים ראשונים להסתכלות על אתר
  • בדיקת רכיבים פנימיים וקוד
  • אפיון עמוד – איך ניגשים למשימת האפיון ועל מה יש לתת את הדגש?
    • סקירת האתר
    • התייחסות להיררכיה נכונה – עמודי סב, אב, בן, Silo Structure ועוד.
    • כיצד ליצור אפיון אופטימילי
    • כתיבת תגיות מטא
    • תוכן: נלמד על מה יש לתת דגש בהקשרים תוכניים
  • יצירת אפיון לאתר קיים לעומת עבודה על אתר בבנייה ואיך מתמודדים עם אילוצים טכנולוגיים
מפגש 7: אופטימיזציה למתקדמים מטרת השיעורים היא להסביר כיצד לקחת כל עמוד ולהפוך אותו לאופטימאלי עבור מנוע החיפוש. בשיעור יוצגו את כל הפקטורים המתקדמים ביותר בקידום אתרים אורגני באתר שלכם. בשיעור זה לא רק יוצגו הפקטורים אלא גם נתייחס לטכניקות מתקדמות לאופטימיזציית On-Page.
  • פקטורים המשפיעים על אופטימיזציית און-סייט
  • צ'ק ליסט לביצוע האופטימיזציה
  • תיעדוף משימות המשפיעות על הקידום
מפגש 8: דו"ח אופטימיזציה לאחר שהבנו בדיוק כיצד עושים אופטימיזציה לאתר בכל הקשור להיבטי On-Page, כעת הגיע השלב שבו יש לשקף הכל עבור הלקוח\אתר ולהכין תכנית מתווה שתשרת אתכם ואת הלקוח לתקופה הקרובה. תכנית זו נקראת דו"ח אופטימיזציה וגאנט התקדמות. כך תוכלו גם להצביע על האתגרים במלאכת הקידום ובה בעת תדעו בדיוק לאן פניכם מועדות.
  • הבנת הכלי – דו"ח אופטימיזציה
  • תיעדוף משימות הקידום – מה משפיע יותר בטווח הקצר ומה פחות?
  • איך משקפים זאת ללקוח? איך תוכלו ליישם זאת גם עבורכם?
מפגש 9: מבחן אמצע ותרגול On-Page + יצירת דו"ח אופטימיזציה שעור שיוקדש כל כולו לפרקטיקה. לאורך השיעור הסטודנטים יעברו מבחן על האתרים שלהם – איך מטרגטים נכון עמודים? איך לבצע אופטימיזציה? איך לבחור את הפקטורים החשובים יותר עבור מקרה הבוחן שלהם? איך מכינים דו"ח אופטימיזציה מקיף לאתר שלהם?
  • תרגול שימוש בפקטורים On-Site המשפיעים על קידום אורגני
  • תרגול יצירת דו"ח אופטימיזציה
מפגש 10: גרף הידע לאחר שהבנתם כיצד עושים אופטימיזציה ואיך משפרים את המיקומים שלכם במנוע החיפוש, עכשיו ניקח צעד אחד קדימה וננסה לשפר את הנראות והאופן הגראפי בו התוצאה שלכם נראית בגוגל. השיעור יעסוק בנושאים שהינם חוד החנית שאליה גוגל מכוונת את מלוא תשומת הלב שלה
  • מה גרף הידע וכיצד הוא מסייע בקידום אתרים?
  • מהן סכמות ו"כרטיסיות עשירות" ואיך כמה שורות קוד יכולות לעשות את כל ההבדל בין נראות התוצאה של האתר שלכם לבין התוצאה של המתחרים?
  • מהן "תשובות ישירות" וכיצד הן יעזרו לכם להביא עוד טראפיק לאתר?
מפגש 11: אמנות הקישורים – מבוא ל- Off-Page Optimization עד כה עסקנו באופטימיזצייה בגבולות הגזרה של האתר שלכם. בשיעור הזה נלמד את אומנות חיזוק פרופיל הקישורים החיצוניים שלכם. איך לאתר אתרים פוטנציאליים מהם כדאי להשיג קישורים? איך מקיימים את "נוהל החלפה" של קישורים (מבלי להוציא שקל מהכיס)? באילו כלים תוכלו לאתר הזדמנויות חדשות להשגת קישורים? איך תנתחו את איכותו של קישור?
  • כלים לניתוח קישורים
  • החלפות קישורים לעומת קניית קישורים
  • לגרום לאחרים לקשר אליכם מבלי לבקש
  • מעקב אחר קישורים חדשים
  • יצירת שיתופי פעולה
מפגש 12: תוכן שיווקי, הנעה לפעולה ויצירת באזז לצורך SEO קידום אתרים אורגני – מטרתו למשוך גולשים ממנוע החיפוש אל האתר שלכם, אבל מה עושים עם הגולשים שנמצאים כבר באתר? איך מניעים אותם לפעולה? איך נוגעים בנקודות שחשובות להם? ואיך יוצרים תוכן וויראלי שאנשים פשוט אוהבים לשתף? כל הסיגנלים האלו ישפיעו בסופו של דבר גם על המיקום של האתר בגוגל ולכן חשוב מאד לתת עליהם את הדעת.
  • הנדסת כותרות של תכנים
  • יצירת פתיונות (Clickable content) רטוריים
  • כתיבת תוכן מניע לפעולה
  • טכניקות מתקדמות להגדלת משך זמן השהייה הממוצע באתר
מפגש 13: גוגל אנליטיקס למקדמי אתרים הכרות עם מערכת אנליטיקס, הסבר כללי על יכולות המערכת, נתונים ומטריקות. בשיעור זה נבין כיצד להקים חשבון, להקים נכס, להכניס קוד אנליטיקס למעקב על אתר, להוציא דוחות תנועה: כלליים, מפולטרים, בהשוואה לתקופת זמן. כמו כן, נלמד כיצד להבין את התנהגות הגולשים וכן להסיק מסקנות בנוגע למבנה האתר, מילות מפתח עיקריות ועמודים שסייעו להמרה. מטרת השיעור היא להכיר את המערכת ולהבין כיצד להסיק ממנה מסקנות לשיפור הפרויקט.
  • ​הקמת חשבון בגוגל אנליטקס
  • הוצאת נתונים בהתאם למדדי הצלחה
  • ניתוח התנהגות הגולשים בהתאם למדדי הצלחה
  • מעקב אחר העמודים המובילים ומשמעותיים
  • בדיקת התנהגות הגולשים בהתאם להיררכיה באתר
  • הסקת תובנות הניתנות ליישום במטרה לשפר את הביצועים
  • הגדרת יעדים ומשפכים
מפגש 14: Search Console וכלי אנליזה נוספים הכרות עם מערכת Search Console, הסבר כללי על יכולות המערכת, נתונים והוצאת דוחות מהותיים לעבודה על פרויקט בהיבטי SEO. בשיעור זה נלמד כיצד לחבר אתר למערכת ה- S.C,  שיפורי HTML, structured data, מילות מפתח שהובילו לאתר, קישורים פנימיים באתר, קישורים חיצוניים המקשרים לאתר, אינדוקס עמודים, בעיות בזחילה (crawl errors), מפת אתר (sitemap), קובץ רובוטס. נדבר גם על מערכת גוגל טרנדס וכיצד אנו יכולים לקחת את כל הנתונים הללו ולשפר את הפרוייקטים עליהם אנו עובדים.
  • גוגל Search Console ונתונים שניתן להוציא ממנו
  • מה זה עמוד 404 ולמה חשוב שנתקן אותו
  • אינדוקס ושגיאות אינדוקס
  • גוגל טרנדס ככלי לשיפור תוכן באתר
מפגש 15: מערכות לניתוח אתרים ברשת קיימת עשרות רבות של כלים ותוכנות המאפשרות לכם לנתח את האתר שלכם מכל זווית אפשרית. בשיעור נעסוק בכמה כלים ומערכות המובילים ביותר בעולם לניתוח אתרים, ובתוך כך גם ניתוח אתרי מתחרים. בשיעור נצלול לעומק עם הכלים הללו ונבין איך אלו ישמשו אתכם בעבודת הניתוח היומיומים של האתר שלכם.
  • Screaming Frog
  • SEMRush
  • Majestic SEO
  • ועוד…
מפגש 16: International SEO – לקדם מחוץ לגבולות המדינה שיעור באנגלית מאחד המומחים הגדולים בארץ. בשיעור נבין במה שונה קידום אתרים בגבולות המדינה לעומת קידום אתרים בינלאומיים. השיעור יעסוק בכל אותם פקטורים המשפיעים על קידום מחוץ לגבולות המדינה, מה ההבדל בין קידום אתר בשה שונה במדינה שלכם לעומת קידום אתר באותה שפה בזירה הבינלאומית.
  • פקטורים לוקאליים
  • טרגוט בינלאומי של אתר
  • נהלי עבודת קידום בינ"ל
מפגש 17: קידום אתרי מובייל כשהכוח בכף ידכם ככל שעובר הזמן גולשים מוצאים את עצמם מבלים שעות ארוכות יותר במובייל, והדבר ללא ספק משפיע עולם קידום האתרים. מה ההבדל בין קידום אתרי דסקטופ (אתרים שהנגישות אליהם היא ממחשב שולחני) לבין קידום אתרי מובייל? איך מקדמים אתר רספונסיבי או כזה בגרסת מובייל? ואיך זה משפיע על האופן שבו האתר שלכם "מדבר" עם גולשיו?
  • התאמות טכניות של אתרי מובייל למנוע החיפוש
  • קנוניקליזציה במובייל
  • Accelerated Mobile Pages
  • Facabook Instant Article והשפעתו על ה- SEO
  • כלים לאופטימיזציית מובייל
מפגש 18: מבוא ל-ASO (קידום אפליקציות) האפליקציות שחדרו לחיינו הוזרקו (במובייל) גם לעמוד תוצאות החיפוש וכיום עבור ביטויים שכוללים שמות של אפליקציות אתם תקבלו קישור להורדה. איך מקדמים אפליקציות? מהם הפקטורים החשובים ביותר? איך כל זה קשור לגרפיקה וללוגו של האפליקציה? האם אפליקציות עם דירוגים טובים יותר מקבלות מקום יוקרה בעמוד תוצאות החיפוש במובייל? זהו שיעור העשרה שיעזור לכם להבין איך מקדמים אפליקציות.
  • פקטורים המשפיעים על קידום אפליקציות
  • משאבים חיונים לטובת הקידום
  • צ'קליסט לקידום אפליקציות
  • הבנת מנוח החיפוש באפסטור ובגוגל פליי
מפגש 19: איך לצאת מעונשים של גוגל? זהו אחד מהתחומים הכי שנויים במחלוקת בעולם קידום האתרים – האם קיימים מצבים בהם אתר לעולם לא יצא מעונש של גוגל (Fatal Sandbox)? מאילו עונשים ניתן לצאת וכיצד? כיצד ליצר מהלכים בוני אמון מול מנוע החיפוש?
  • מבוא לענישה של גוגל
  • טקטיקות ליציאה מעונשים של גוגל
  • שלבים בוני אמון
  • ענישה ועדכוני גוגל
מפגש 20: בניית גאנט שנתי, אסטרטגיית תוכן וחלוקת זמנים לפעמים, כאשר מסתכלים על כל פרט ופרט בנפרד קשה לראות את התמונה השלמה. בשיעור הזה נבין ברמת המאקרו, איך כל מה שלמדנו מתחבר לכדי תמונה שלמה אחת: איך בונים תכנית עבודה שנתית לפרוייקט? איך לנהל את אסטרטגיית התוכן שלו? וכדי לא ללכת לאיבוד בין משימות הקידום השונות, איך ניתן לחלק את הזמנים בצורה נכונה
  • Basecamp – כלי לניהול וחלוקת משימות
  • Toggl – כלי לחלוקת זמנים
  • אקסל ככלי אפקטיבי לבניית תכנית עבודה שנתית
  • Servula – כלי לניהול כל פרויקט התוכן
מפגש 21: הכרות עם עדכוני גוגל ומקורות הידע בשיעור נדון לא רק בעדכוני גוגל הרבים, אלא ננסה לנבא לאילו עדכונים עלינו להיערך בעתיד הקידום האורגני. השיעור יהווה גם הזדמנות מצויינת להכיר לכם את מקורות המידע העדכניים שמהם תוכלו לשאוב ידע יומיומי בתחום. בחלקו האחרון של השיעור נשחק משחק מעניין שבו המרצה יאתגר את היכולת שלכם למצוא פתרונות לשאלות מורכבות ב- SEO על-סמך מקורות הידע הקיימים.
  • עדכון פנדה
  • עדכון פינגווין
  • עדכון האמינגבירד
  • עדכוני פאנטום
  • הכרות עם מקורות המידע החשובים ביותר בזירה הבינ"ל
מפגש 22:ממקדם אתרים למנהל – הדרך להקמת סוכנות אינטרנט בתחום דינמי כמו האינטרנט המסחרי, מסלול ההתקדמות יכול להיות מאוד מהיר, אך גם פתלתל ורצוף מכשולים. בשיעור תקבלו עצות וכלים שיעזרו לכם להפוך מביצועיסט למנהל סוכנות בצורה החלקה ביותר וגם נסקור את הדילמות, הקשיים והבעיות – לצד הסיפוק, ההנאה והתגמול האישי והמקצועי.
  • מה הופך עובד פשוט לטאלנט
  • נטוורקינג והשתלבות בתעשייה
  • מה צריך לדעת לפני הקמת סוכנות
  • ניהול עובדים
  • ניהול לקוחות
  • ניהול תקציב
מפגש 23: המפגש מתחלק ל-2 שיעורים:1. דיני הרשת והשפעתם על מקדמי אתרים2. ניתוח ותכנון ROI של פרויקט קידום אתר 1. דיני רשתבשיעור זה נקבל הסבר כללי על המונחים המשפטיים המשפיעים על תחום קידום האתרים כדי להבינם, נחשף לתקלות משפטיות העומדות בפני מקדמי אתרים, נציג את הבעייתיות בפעולות המבוצעות במסגרת קידום אתרים ונציע פתרונות אפשריים שיצמצמו את הסיכון.2. ניתוח ותכנון ROIכמו כל פרויקט גם תהליך הקידום הוא תהליך מורכב הכרוך בתשלום: עלויות כלי הקידום, הוצאות על תכנים, זמן של מומחה ה- SEO ועוד. בשיעור הזה נלמד איך לחשב את עלות הזמן שתשקיעו בפרויקט? איך לתמחר את עבודתכם? ואיך להפוך את פרויקט הקידום למשתלם מאד עבורכם? 1. דיני רשת

  • אילו נושאים מומלץ לכלול בהסכם קידום אתרים?
  • מה זה "זכות יוצרים" וכיצד היא באה לידי ביטוי בקידום אתרים, ביצירת מאמרים ובמציאת תמונות בגוגל?
  • מה הוא "סימן מסחרי" והשפעתו על קידום אתרים אורגני וממומן?
  • משלוח מסרים פרסומיים בדוא"ל ובהודעות טקסט. כיצד לא נתבעים על משלוח ספאם?
  • שאלות הקהל

2. ניתוח ותכנון ROI

  • הגדרת חיי פרויקט (אבני דרך ונתיב קריטי)
  • הסבר וחישוב סוגי עלויות
  • הסבר וחישוב סוגי הכנסות
  • הגדרת וחישוב סיכון
  • יחס עלות מול תועלת (גישת ענ"נ)
  • דירוג השקעות (גישת שת"פ)
מפגש 24: תרגול קידום אורגני הלכה למעשה אחרי שלמדתם כל-כך הרבה שיטות, פקטורים וכלים לקידום אתרים אורגני, כעת הזמן לעשות הפסקה ולהקדיש זמן לתרגול. בשיעור תקבלו מצגת של עיקרי הדברים שנאמרו ותוכלו לתרגל בפועל על האתרים שלכם את כל אשר למדתם. בשיעור זה המרצה יתן מענה גם לנושאים המשיקים לאסטרטגיית ה- SEO ויציע פתרונות יצירתיים לקידום האתרים שלכם.
  • התייחסות פרטנית לאתרי המשתתפים בקורס
  • שיתוף רעיונות שיווק דיגיטלי בין האתרים השונים
  • לימוד 3 אסטרטגיות SEO מתקדמות ויישומן על אתרי המשתתפים
מפגש 25: מבחן מסכם + סיכום כל נושאי הקורס בתחילת השיעור תוצג מצגת הפוסעת בין כל השיעורים והתובנות המרכזיות שלמדתם במהלך כל הקורס. בחלקו השני של הקורס הסטודנטים יעברו מבחן מסכם. מי שיעבור את המבחן יקבל את תעודת הקורס, ומי שיצליח לקדם את האתר שלו לתוצאה הגדולה ב-% שייקבע מראש מהמיקום/הטראפיק שעימו הגיע לקורס – יקבל תו תקן המסמיך אותו כ- SEO Specialist מטעמנו, כמובן בהנחה שהשתמש רק בטכניקות אתיות :)
  • סיכום החומר
  • מבחן מסכם
  • מענה על שאלות
  • חלוקת תעודות סיום

 

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: