6 דרכים לשיפור מהירות האתר שמשפיעות על קידום אתרים בגוגל

Home / אופטימיזציה לאתר / 6 דרכים לשיפור מהירות האתר שמשפיעות על קידום אתרים בגוגל

ידוע שכאשר אתר וורדפרס עולה לאט מדי, רבים מן הגולשים לא ימתינו לעלייתו אלא פשוט יוותרו (במקרה הטוב) או יעברו לאתר אחר (במקרה הרע). בצורה כזאת אפשר לאבד לא מעט לקוחות, אך מתברר שאיבוד הלקוחות יכול להתרחש עוד לפני שהם בכלל מגיעים לאתר. זמן טעינה משפיע על קידום אתרים – אתרים איטיים מדורגים נמוך יותר בתוצאות החיפוש של גוגל וכך פחות אנשים מוצאים אותם.

גוגל הודיעו שמהירות האתר משפיעה על אלגוריתם הדירוג של גוגל עוד בשנת 2010; וב-2015 גוגל ערכה פיילוט בו הוסיפה את התווית "slow" לאתרים איטיים שהופיעו בתוצאות החיפוש, הוכחה לכך שהיא מייחסת לא מעט חשיבות לעניין המהירות.

הצגת אתרים איטיים בתוצאות החיפוש

גם אם יש גורמים שקודמים למהירות האתר בהשפעתם על הדירוג, לא כדאי לזלזל בה, כי בפאזל של דירוג בגוגל, לפעמים גם דברים קטנים יכולים לעשות את ההבדל. לכן, כמו שמומלץ לשפר אלמנטים אחרים באתר מבחינת קידום אתרים, כך כדאי גם לעשות גם לגבי מהירות. למרבה המזל, ניתן לשפר את מהירות האתר באופן משמעותי באמצעות 6 הדרכים הבאות.

1. לפני הכל – בדקו את מהירות טעינת האתר

לפני שאתם ניגשים לשפר את מהירות הטעינה של האתר, מומלץ לבדוק מהי המהירות הנוכחית ומהם הגורמים המשוערים לאיטיות. ניתן לעשות זאת באמצעות הכלים הבאים:

  • Google PageSpeed Insights – כלי ייעודי של גוגל המבצע בדיקה מהירה בסופה הוא נותן ציון לביצועי האתר מ-1 עד 100 ומציע תיקונים, כולל הסברים כיצד לבצע אותם וכן נותן חוו"ד על חווית המשתמש.
  • Pingdom Website Speed Test – גם הכלי הזה מעניק ציון מ-1 עד 100 למהירות, וכן מפרט את גודל העמוד, את מספר הבקשות שנשלחו כדי להעלות אותו, ואף מפרט את סוגי הבקשות ומאיפה הגיעו.

2. בדקו את ספק האחסון שלכם והחליפו אותו אם צריך

לעתים אנחנו מתפתים לבחור בספק אחסון זול כדי לקצץ בעלויות, אך נאלצים לשלם על זה בהאטת האתר. בהרבה מקרים, מחיר האחסון מצביע על איכותו, ואחסון יקר יותר ישתלם בטווח הארוך כי הביצועים שלו יהיו איכותיים יותר. כאשר בוחרים ספק אחסון לאתר, תמיד כדאי לבדוק מראש את נפח האיחסון, רוחב הפס, אבטחה, מספר המבקרים המקסימלי באתר ופרמטרים נוספים. דרך טובה לעשות זאת היא לקרוא המלצות וסקירות של אנשים שהשתמשו בספק אחסון זה.

3. שקלו להשתמש ברשת CDN

מערכת CDN (ראשי תיבות של Content Delivery Content) היא רשת של שרתי פרוקסי שנמצאים בחוות שרתים המפוזרות על פני הגלובוס. בכל נקודה כזו יש עותקים של מידע מהאתר, וכך זמן ההגעה שלו אל הגולש מתקצר כי המרחק שעליו לעבור הוא קצר יותר. רשתות CDN מתאפיינות בביצועים גבוהים ואיכות תוכן גבוהה, מה שמסביר את השימוש שעושים בהם רשתות חברתיות, אתרי לייב סטרימינג ועוד. אם יש לכם אתר וורדפרס עם תעבורה גלובלית גבוהה, מומלץ לשקול שימוש ב-CDN, שכן הוא יתרום להאצת האתר באופן דרמטי. יתרה מזאת, השילוב בין CDN והטמנה להאצת האתר עשוי לשפר את הביצועים אף יותר.

צפו בסרטון הבא כדי להבין טוב יותר מדוע כדאי להשתמש ב-CDN:

4. בצעו אופטימיזציה לתמונות באתר

עם כל הרצון להפוך את האתר למושך ויפה יותר באמצעות שימוש בתמונות ובגרפיקה, לעתים מדובר בקבצים "כבדים" שיכולים להאט אותו מאד. זה לא אומר שצריך להסיר מהאתר את כל האלמנטים האלה: יש דרכים פשוטות לבצע להם אופטימיזציה באופן שהם לא יכבידו על האתר. אנו מרחיבים הרבה על הנקודה הזו בקורס שלנו בשיעור על אופטימיזציית On Page.

5. בחרו תבנית וורדפרס שלא מאטה את האתר

בדומה לעניין התמונות, גם כאשר אנחנו בוחרים תבנית לאתר וורדפרס, יש לנו לפעמים נטייה לבחור בתבנית מורכבת, עתירת אפקטים ועיצובים. בנוסף, לעתים יש תבניות שגם אם הן לא מורכבות במיוחד ויזואלית, הן עמוסות בקוד מיותר ושגיאות PHP. בשני המקרים, התבנית יכולה להכביד על האתר ולהאט משמעותית את זמן הטעינה שלו. אם בוחרים תבנית מקורית של וורדפרס, לרוב לא נתקלים בבעיות כאלה מכיוון שתבניות אלה נבנו תוך התחשבות ב-SEO ובביצועי האתר. אם אתם מעוניינים לרכוש תבנית ממקור חיצוני, מומלץ שתתייעצו לפני כן עם המפתחים של האתר.

6. דללו את השימוש בווידג'טים ופלאגינים

יש ווידג'טים ופלאגינים שבאמת תורמים לאתר, כמו כפתורי שיתוף או תיבת תגובות, ויש כאלה שאנחנו מוסיפים כי הם נראים לנו מגניבים באותו הרגע, אך אנחנו לא באמת עושים בהם שימוש מאוחר יותר. עודף ווידג'טים ופלאגינים יכול גם הוא להאט את האתר, ולכן לא מומלץ להעמיס בהם את האתר. בנוסף, מומלץ לבדוק כל פלאגין ששוקלים להוסיף באמצעות פלאגינים כמו P3, אשר בודקים את האופן בו הוא משפיע על ביצועי האתר. המלצה נוספת היא לבחור מראש ווידג'טים ופלאגינים "קלים" אשר מותאמים לביצועים מהירים של האתר.

הסרטון הבא מדגים את השימוש ב-P3:

סיכום

חבל שגולשים לא יגיעו לאתר שלכם כי הוא אטי מדי – או שיגיעו אליו אבל לא יישארו בו מהסיבה הזאת. כדי לשפר גם את דירוגי האתר וגם את ההמרות, אנחנו ממליצים לנקוט בחום לנקוט בדרכים שפירטנו לעיל. יש לכם רעיונות נוספים לשיפור מהירות האתר שתורמים גם לקידום אתרים אורגני? שתפו אותנו בתגובות!

Recommended Posts

Leave a Comment


 זמן טעינה של אתריםמקרה בוחן קידום אתר פסנתרי הצפון
לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים: